سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاربردی‌ترین کلمات در مستطیل سبز

در سالی که گذشت واژه‌ها و کلماتی وارد فوتبال کشورمان شدند که برخی زیبا و بعضی دیگر زشت بودند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، بر اساس این گزارش قصد داریم تا واژه‌ها و کلمات زشت و زیبا فوتبال در سال 93 را مرور کنیم و امیدواریم که در سال جدید دیگر این اتفاقات در فوتبالمان رخ ندهد.

از بازداشت محمد مایلی تا عضو هیأت مدیره پرسپولیس
بازداشتگاه اوین یکی از واژه‌هایی بود که خیلی زیاد در فوتبالمان در سال 93 به کار رفت.

محمد مایلی کهن از شکایت علی دایی چند روزی در زندان اوین بود همچنین محمد رضای سپاسی مدیر عامل پرسپولیس هم به علت شکایت اسپانسر قبلی این باشگاه روانه زندان اوین شد.

آخرین فردی که به سرنوشت مدیر عامل پرسپولیس گرفتار شد سلیمی یکی از اعضای هیأت مدیره پرسپولیس بود که به علت نامعلومی روانه زندان شد.

کارت معافیت جعلی
کلمه کارت معافیت جعلی وقتی وارد فوتبالمان شد که علی دایی بعد از قهرمانی فولاد در لیگ سیزدهم به مجلس رقت و به استفاده این باشگاه  از بازیکنان با کارت معافیت جعلی اعتراض کرد. اعتراض علی دایی باعث شد که پرونده قطور در مورد بازیکنان با کارت معافیت جعلی ایجاد شود و چند بازیکن هم از ادامه بازی کردن محروم شدند.

حسین ماهینی بازیکن پرسپولیس هم مشخص شد که کارت معافیت جعلی دارد.
مهرداد پولادی مشهورترین بازیکن بود که نام سرباز فراری را به یدک می‌کشید وی با درخواست کی‌روش و موافقت نظام وظیفه‌ در جام ملتهای آسیا بازی کرد اما بعد از این مسابقات به ایران نیامد و در قطر در حال بازی کردن است.

پرونده فساد در فوتبال
پرونده فساد در فوتبال واژه‌ای بود که در سال 93 خیلی سرو صدا به پا کرد.
کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی چند وقتی است روی پرونده فساد در فوتبال کار می‌:ند اما هنوز گزارش این پرونده در مجلس قرائت نشده است به هر حال باید کمیسیون اصل 90 به وقت قصد قرائت گزارش پرونده فساد در فوتبال را دارد.

کی‌روش پور لقب جدید فردوسی پور
محمود مایلی کهن به خاطر دفاع فردوسی پور از کی‌روش به او لقب کی‌روش پور داده بود.
به هر حال مایلی کهن معتقد بود که فردوسی پور جزو حامیان کی‌روش است و همواره در برنامه‌هایش از این مربی حمایت می‌کند.

کاربرد زیاد کلمه عمر وعاص توسط ژنرال 
امیر قلعه نویی تکیه کلام‌های خاص خود را دارد. وی در سال 93 کلمه عمروعاص را زیاد به کار برد.
آخرین شاهکار امیر قلعه نویی به کاربردن کلمه حمام بود وی بیان کرد: که اجنبی پرست‌ها یک ماه یک بار هم به حمام نمی‌روند.

دادگاه فرهنگ و رسانه
دادگاه فرهنگ و رسانه از واژه‌هایی بود که زیاد در بین فوتبالیست‌ها به کار برده شد. شکایت امیر قلعه نویی از جواد نکونام در این دادگاه مثالی از این دست بود.

بدهی مالیاتی فوتبالیست‌ها
مالیات هم واژه‌ای بود که در سال 93 خیلی از فوتبالیست‌ها در گیرش بودند چرا که به خاطر پرداخت نشدن مالیاتشان ممنوع الخروج شدند اما با وساطت مسئولان مشکل مالیاتی‌شان به طور موقت برطرف شد و از کشورخارج شدند.
به هر حال رئیس اداره کل مالیاتی استان تهران بیان کرده که بیشترین بدهی مالیاتی مربوط به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است.
همچنین برانکو و قطبی گزینه‌های پرسپولیس برای جایگزینی درخشان هم بدهی مالیاتی دارند و تا برطرف شدن مشکل مالیاتی‌شان نمی‌توانند به ایران بیایند.

کمیته مربیان خارجی
موقعی که حبیب کاشانی مدیر تیم ملی امید کرانجار را به عنوان گزینه اصلی هدایت تیم امید نام برد کمیته مربیان خارجی مانع از حضور این مربی درایران شد و الکی بودن این مربی را دلیل این کار دانست و اجازه حضور کرانچار را در نیمکت تیم ملی امید نداد.

گفتنی است، کمیته مربیان خارجی دراواخر سال 93 در وزارت ورزش و جوانان تأسیس شد تا صلاحیت مربیان خارجی برای حضور در ایران را بررسی کند.

سمت جدید سرپرست قائم مقام
باشگاه پرسپولیس چند سالی است که واژه‌های عجیب و غریب به کار می‌برد محمد رویانیان در زمان تصدی‌اش در پست مدیر عاملی پرسپولیس علی پروین را به سمت مدیر راهبردی منصوب کرد.

محمد حسین نژاد فلاح هم در اواخر سال 93 با حکم وزیر ورزش و جوانان با پست سرپرست قائم مقامی همه روزه سرخپوشان شد تا طی 14 ماه هفتمین نفری باشد که امور باشگاه پرسپولیس را در اختیار گرفت.

کاربرد مهره‌های شطرنج در عزل دایی
علی دایی معتقد بود که از سوی وزیر ورزش وجوانان از مربگیری پرسپولیس بر کنار شده است.
شهریار بعد از اینکه مازیار ناظمی در برنامه بود اظهارات تندی بر علیه‌اش مطرح کرد. اینچنین جواب قاطعی را داد  «ببخشید طرف حساب من وزیر است نمی دانم چرا سرباز، فیل و اسب جلو می‌فرستند»

همچنین افشای دومیلیارد تومان، مبلغ قرارداد دایی با باشگاه پرسپولیس سر و صدای زیادی به پا کرد.

قهرمانی پاک فولاد زیر سؤال رفت
عادل فردوسی پور بعد از قهرمانی فولات از آن به عنوان قهرمانی پاک یاد کرد و حتی فدراسیون فوتبال در اقدامی بی سابقه با انتشار بیانیه‌ای قهرمانی پاک فولادی‌ها را تبریک گفت.
به هر حال با افشا شدن مسأله کارت‌های جعلی معافیت برخی از بازیکنان فولاد، قهرمانی پاک این تیم هم زیر سؤال رفت.

آهای پرسپولیس‌ها عمو مرتضی رفت
مرتضی احمدی هنرپیشه صدا و سیما که یک پرسپولیس دو آتشه‌هم بود وصیت کرده بود که بعد از مرگش روزنامه‌ها این تیتر را بزنند آهای پرسپولیسی‌ها عمو مرتضی رفت.

بعد از در گذشت این هنرمند دوست داشتنی برخی از مطبوعات کشور این جمله را روی جلدشان منتشر کردند خداحافظی عجیب جادوگر

علی کریمی جادوگر فوتبال ایران که همواره با کارهایش همه را شگفت زده می‌کند این بار هم با خداحافظی‌اش همه را غافلگیر کرده وی چند ساعت مانده به پرواز تیم ملی برای حضور در بازیهای آسیایی از سمت مربگیری تیم ملی کنار رفت و روی صفحه اجتماعی شخصی‌اش نوشت  اگر نمی‌توانی خدمت کنی برو تا خیانت نکرده باشی.

رکورد دایی هنوز شکسته نشده است
رکورد همواره در ورزش به کار برده می‌شود و در سال 93 هم جواد نکونام این فرصت را داشت که رکورد بازیهای ملی دایی را بشکند اما حذف تیم ملی کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی جام ملتهای آسیا باعث شد که نکونام نتواند رکورد تعداد بازیهای ملی را بهنام خود ثبت کند.

گفتنی است یکی از اقدامات پسندیده علی دایی این بود که قبل ازاعزام تیم ملی به رقابتهای آسیا در استرالیا دایی در نامه‌ای به نکونام خوشحالی خود را نسبت به شکستن رکوردش توسط کاپیتان تیم ملی ابراز کرد.

سقف بودجه جایگزین سقف قرارداد
سقف بودجه اصطلاحی بود که جایگزین سقف قرارداد در سال 93 شد مسئولان وزارت ورزش وقتی دیدند  تیمها سقف قرارداد را رعایت نمی‌کنند تصمیم گرفتند که سقف کلی بودجه تیم‌ها را تعیین کنند که اعتبار هیچ یک از باشگاه مهاجم رعایت نکردند به طورمثال آندرانیک ستیوریان بیش از یک میلیارد تومان از استقلال گرفت.

اسپری داوری وسیله‌ای جدید در دنیای داوری
اسپری داوری دستاورد جام جهانی برزیل بود داورها با این اسپری محل استقرار و خط دفاعی هنگام زدن ضربات ایستگاهی را تعیین می‌کنند.

اسپری داوری ابتدا در قاره آمریکای جنوبی به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفت و بعد‌تر در جام جهانی هم استفاده شد داورهای ایرانی هم امسال از این اسپری استفاده کردند.

چالش سطل آب یخ
سطل آب یخ جنبشی برای حمایت از بیماران خاص بود آدم‌های مشهور یک سطل اب یخ روی سرخودشان خالی می‌کردند و بعد از آن سه نفر برای انجام این کار دعوت می‌کردند علی کریمی، علی دایی را به چالش سطل آب یخ دعوت کرد اما دایی حاضر نشد این کار را انجام دهد.

حضور فعال فوتبالیست‌ها در اینستاگرام
اینستاگرام پدیده‌ای بود که زیاد بین فوتبالیست‌ها در سال 93 رواج یافت فوتبالیست‌ها ترجیح دادند که به جای مصاحبه کردن، پیام‌شان را در صفحه اجتماعی شخصی‌شان قرار دهند.

نمونه این کار را علی کریمی انجام داد وی چند ساعت قبل از اعزام تیم ملی به استرالیا ضمن خداحافظی‌اش را در صفحه اجتماعی‌اش نوشت اگر نمی‌توانی خدمت کنی برو تا خیانت نکرده باشی.

پیراهن استیلی در یک حراج به فروش رفت
حمید استیلی با پیراهنی که دروازه آمریکا را باز کرده بود دریک طرح خیریه به فروش رساند.
پیراهن استیلی در این مراسم یک میلیارد و 500 میلیون تومان به فروش رفت که اسپانسر قبلی باشگاه پرسپولیس بیشترین مبلغ فروش این پیراهن را پرداخت کرد.

به هر حال چند وقت پیش حوزه  فیفا در خواست پیراهن استیلی را کرده بود که وی جواب مثبت داده معلوم نیست استیلی از آن بازی را دارد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.