سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهترین شرایط برای تهیه نانوکپسولها

بهترین شرایط جهت تهیه نانوکپسول ها که حاوی مواد غذایی روغنی می باشد.

معصومه غلامی فوق لیسانس مهندسی شیمی گرایش بیوتکنولوژی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران  گفت: هدف از انجام این پژوهش بدست آوردن بهترین شرایط جهت تهیه نانوکپسول های پلیمری حاوی مواد غذایی روغنی با تکنیک آماده سازی انتشار _ امولسیون به همراه بررسی آنتی باکتریایی بود.

وی ادامه داد: تهیه نانوکپسول از دوروش انجام شد،تهیه نانوکپسول با روش هر بار یک عامل(one factor at a time)(OFAT Method)و تهیه نانوکپسول با استفاده از روش سطح پاسخ(RSM).به علت استفاده بیش از حد روغن های گیاهی  با درجه غذایی درصنایع غذایی،دارویی وآرایشی-بهداشتی در پژوهش انجام شده از 4 نوع این روغن ها با توجه به خواص درمانی  بهره گرفته شد که عبارتند از:روغن پوست پرتقال،روغن آووکادو،روغن زیتون و روغن نارنگی که این 4 نوع روغن در نانوکپسول های تهیه شده لود شد و صحت لود شدن این روغن ها از طریق  تغییرات سایز و با توجه به عکس های الکترونی  بررسی شد. استفاده از نانوکپسول موجب میشود که مقدار مواد مغذی لازم و استاندارد  موجود در روغن های غذایی حفظ شودو همچنین مانع از دفع بدون جذب ويتامين هاي مواد غذايي مي شود. 

وی خاطرنشان کرد: کار انجام شده با بهره گیری از نرم افزار Design-Expert بهینه شد.بهینه سازی  ایمنی و تضمین کیفیت رابالا می برد.

نتایج این پژهش که حاصل همکاری دکتر اکبر اسماعیلی(عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال) ومعصومه غلامی مقاله isi است  که در حال حاضر در ژورنال  Food chemistry  به چاپ رسیده است.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.