سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اظهارات عجیب یک مقام سعودی؛

سعود الفیصل: با مداخله ایران در یمن مخالفیم

وزیر خارجه عربستان به نقش این کشور در ناآرامی‌های ایجاد‌شده در مناطق مختلف خاورمیانه اشاره نکرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه "الجزیره،" "سعود الفیصل" -- وزیر امور خارجه عربستان سعودی -- روز دوشنبه در اظهاراتی عجیب ایران را مسئول ناآرامی‌های یمن معرفی کرد. وی تلویحاً جنبش مردمی انصارالله را به مقابله به مثل تهدید کرد.


وزیر خارجه عربستان -- بدون اشاره به انفجار تروریستی 2 مسجد در شهر صنعا و شهادت ده‌ها شهروند شیعه یمنی -- مدعی شد: "ما با مداخله ایران در یمن مخالفیم. ... این در واقع یک اقدام تجاوزکارانه است. ما علاقه‌مندیم از حق حاکمیت یمن محافظت کنیم -- مشروعیت یمن که به وسیله رئیس‌جمهور هادی نمایندگی می‌شود. امیدواریم این بحران به شیوه‌ای صلح‌آمیز حل و فصل شود و آماده‌ایم به تمامی تقاضا‌های رئیس‌جمهور پاسخ دهیم -- هر آنچه برای حمایت از او نیاز باشد. آماده‌ایم تمامی اقدامات لازم را انجام دهیم."


این در حالیست که "ریاض یاسین" -- وزیر خارجه جدید دولت فراری منصور هادی در جنوب این کشور -- از کشورهای عربی خواسته است برای مداخله نظامی در یمن وارد عمل شوند. او از سازمان ملل نیز خواسته است بر فراز یمن منطقه پرواز ممنوع ایجاد کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
حقگو
۱۲:۳۶ ۰۵ فروردين ۱۳۹۴
ان شاءالله بزودی طومار عربستان بهم پیچیده میشود .

آه مظلومان بحرین و سوریه و عراق بزودی اثرش نمایان میشود اگر نشد تف به من
جواد
۱۳:۰۶ ۰۵ فروردين ۱۳۹۴
انشاالله....
ما بی صبرانه منتظریم
دیر نیست روزی ک سرنوشت معمرقذافی سراین ملعونها هم بیاد.
ناشناس
۰۲:۱۴ ۰۴ فروردين ۱۳۹۴
از قدیم گفتن سگ زرد برادر شغال هست مردک نفهم چطور این اقدام مداخله جویانه است ولی حمایت شما از داعش برای کشتن مردم سوریه و عراق مداخله نیست به امید خدا ما تنها با یک نیرو ویک سردا با شما رو به رو شدیم و پیروزیم وای به روزی که ملت ایران حکم جهاد بگیرند حاوره میانه که هیچ خود امریکا را هم می گیرند