سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور وزیر نفت عربستان:

سقف تولید اوپک به دلیل ناهماهنگی تولیدکنندگان غیر عضو اوپک کاهش نیافت

مشاور وزیر نفت عربستان سعودی مدعی شد دلیل اصلی کاهش نیافتن سطح تولید اوپک در اجلاس اخیر این سازمان، همکاری نکردن تولیدکنندگان غیر عضو اوپک بود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری بیزینس اینسایدر، در حالی که اغلب تولیدکنندگان و فعالان بازار نفت، عربستان سعودی را عامل اصلی شکست اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در دستیابی به توافقی برای کاهش تولید این سازمان معرفی کردند، عربستان همچنان تاکید دارد که مخالفتش با این کاهش تولید سیاسی نبوده است.

اعضای اوپک، نوامبر پارسال پس از آن که نتوانستند برای کاهش سقف تولید این سازمان به توافق برسند، سقف تولید خود را بدون تغییر حفظ کردند.

در آخرین اظهارنظر از سوی مقام‌های سعودی، ابراهیم المحنا، مشاور وزیر نفت عربستان برای نخستین بار تاکید کرد که دلیل اصلی حفظ سقف تولید نفت اوپک، همکاری نکردن تولید کنندگان غیر عضو اوپک بوده است.

وی گفت: دلایل و نظریه های مختلفی در باره علت تصمیم اوپک و نیت عربستان مطرح شد و بسیاری آن را تصمیمی علیه روسیه، ایران و یا تولید نفت شیل آمریکا دانستند، اما دلیل اصلی تصمیم اوپک برای حفظ تولید خود آن بود که تولید کنندگان غیر عضو این سازمان، بویژه روسیه و مکزیک، در جریان نشستی که یک روز پیش از نشست اوپک برگزار شد، با کاهش سطح تولید خود موافقت نکردند.

وی افزود: کشورهای غیر عضو اوپک برای کاهش سطح تولید خود آماده نبودند و دلایل خود را هم داشتند. بنابراین اوپک تصمیم مهمی گرفت که در شرایط کنونی به تنهایی اقدام نکند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.