سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کهنوج در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نباید خرما را خرما بفروشیم/ افزایش مصرف سرانه با بهبود بازار خرما

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: ما نباید خرما را خرما بفروشیم، بهتر است فرآوری های خرما در بازار عرضه شود. تجربه نشان داده است محصولات فراوری شده خرما اعم از شیرینی، شیره خرما، چیپس خرما و ... در بازار بهتر به فروش میرسد.

محمدرضا امیری کهنوج عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: از سال گذشته تا کنون خرما در سردخانه ها انبار شده است و میزان فروش مطلوب خود را ندارد.

امیری کهنوج افزود: علت اصلی کسادی بازار خرمای ایرانی عدم وجود بازار مناسب فروش است. هر خرما حدود 2 هزار تا 2 هزار و 500 تومان در هر کیلو در کلیه مراحل هزینه دارد ولی متاسفانه به این مقدار فروش نمی‌رود و تولیدکنندگان متضرر می‌شوند.

وی گفت: متاسفانه خرمای عربستان با قیمت کمتری در بسیاری از مناطق به فروش می‌رسد و این خود عاملی برای کسادی بازار خرما می‌باشد.

نماینده مردم کرمان عنوان کرد: در حال حاظر میانگین مصرف سرانه خرما در کشور حدو  1.5 کیلوگرم برای هر فرد حساب شده است که این مقدار بسیار کم است، در حالی که میانگین مصرف سرانه خرما در کشور عربستان حدود 7 کیلوگرم برای هر فرد است.

وی بیان کرد: حل مشکلات بازار خرما نیازمند تبلیغ وسیع و واقعی از فواید خرما می‌باشد. این تبلیغات سبب افزایش مصرف سرانه خرما در کشور می‌شود.

امیری کهنوج گفت: ما نباید خرما را خرما بفروشیم، بهتر است فرآوری های خرما در بازار عرضه شود. تجربه نشان داده است محصولات فراوری شده خرما اعم از شیرینی، شیره خرما، چیپس خرما و ... در بازار بهتر به فروش میرسد.

عضو کمیسیون کشاورزی در پایان خاطر نشان کرد: حل مشکلات مربوط به خرما ممکن است هزینه بر باشد ولی ارزش دارد، چرا که در صورت رونق بازار این هزینه ها جبران می‌شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.