سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی روس:

وزیر خارجه روسیه از آلمان و فرانسه خواست برای ادامه آتش‌بس در اوکراین تلاش کنند

"سرگئی لاوروف" نگران است دولت اوکراین خشونت‌ها را در شرق این کشور تشدید کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "رویترز،" "سرگئی لاوروف" -- وزیر امور خارجه روسیه -- امروز در مصاحبه با یکی از شبکه‌های تلویزیونی این کشور از فرانسه و روسیه خواست برای حفظ صلح در شرق اوکراین وارد عمل شوند. آمریکا از احتمال ارسال اسلحه به دولت اوکراین صحبت می‌کند و روسیه نگران است دولت اوکراین با تشدید خشونت‌ها این فرصت را برای آمریکا به وجود آورد.

"لاوروف" درباره شرایط حاکم بر اوکراین گفت: "دردسرساز‌های کیف ... ممکن است به امید اثرگذاری بر افکار عمومی جهان و ورود اسلحه به کشور، به وضع کنونی دامن بزنند. ... معتقدم برلین و پاریس، در مقام مهمترین بازیگر‌ها، باید از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری کنند."


کیف و مسکو یکدیگر را به نقض توافقنامه آتش‌بس مینسک متهم می‌کنند. حدود 1 سال از آغاز درگیری‌ها در شرق اوکراین -- میان جدایی‌طلبان طرفدار روسیه و دولت اوکراین -- می‌گذرد و در این مدت بیش از 6 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. اتحادیه اروپا و آمریکا روسیه را به اتهام حمایت آن کشور از جدایی‌طلبان شرق اوکراین تحریم کرده‌اند. مقامات ارشد اتحادیه اروپا پنجشنبه هفته گذشته تصمیم گرفتند لغو تحریم‌های روسیه به اجرای کامل توافقنامه صلح موکول شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.