سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محورهای 4گانه فعالیت شرکت‌های آب و فاضلاب در سال 94 تشریح شد

اقتصاد آب، مدیریت منابع انسانی، توسعه خدمات پایدار و ارتقای بهره‌وری

کشور ما در سال‌های اخیر به خاطر قرار گرفتن در وضعیت خشک‌سالی و کم‌آبی با مشکلات زیادی مواجه شده که بخش آب و فاضلاب را با چالش‌های جدی روبرو کرده است و به نظر می‌رسد در شرایط کنونی، توجه به برنامه‌های مدیریت مصرف و فرهنگ‌سازی و به‌ویژه مدیریت مناسب و کارآمد شرکت‌های آب و فاضلاب بیش از پیش ضروری باشد.

به‌ گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی وزارت نیرو (پاون)، رییس هیات‌ مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار داشت: فعالیت‌ها و برنامه‌های شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی در سال 94 بر چهار محور اصلی استوار است.

مهندس "حمیدرضا جانباز" با تبریک فرارسیدن سال نو و بهار طبیعت به تمام مردم ایران به‌ویژه کارکنان پرتلاش صنعت آب و فاضلاب، ابراز امیدواری کرد: سال جدید که در طلیعه، با نام و یاد دخت گرامی رسول اکرم، حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها همراه شده است، سالی نیکو و ایامی پربرکت برای همگان باشد.

وی اظهار داشت: نو شدن سال این فرصت را به ما می‌دهد تا با اندیشیدن در آنچه در سال گذشته اتفاق افتاده است، راه روشن‌تری را برای آینده ترسیم کنیم و برای روزهای بهتر برنامه‌ریزی کنیم.

به‌گفته وی، در سالی که گذشت، صنعت آب و فاضلاب با فراز و نشیب‌های بسیاری روبرو بود که به لطف خدا و با یاری و تلاش همکاران عزیز، سربلند از آن بیرون آمد. در تابستان گذشته مردم شاهد بودند که ما در چه شرایطی و با چه مشکلات عدیده‌ای توانستیم خدمات آب‌رسانی به شهرها و روستاها را مدیریت کنیم.

وی افزود: آنچه گذشت، موجب شد تا مردم نگاه مثبت‌تری به مجموعه صنعت آب و فاضلاب داشته باشند و این موضوع سرمایه اجتماعی با ارزشی برای دولت، وزارت نیرو و به‌ویژه شرکت‌های آب و فاضلاب است که باید آن را ارج نهاد و از آن بهره گرفت.

جانباز با بیان اینکه کشور ما در سال‌های اخیر به خاطر قرار گرفتن در وضعیت خشک‌سالی و کم‌آبی با مشکلات زیادی مواجه شده که بخش آب و فاضلاب را با چالش‌های جدی روبرو کرده است، گفت: به نظر می‌رسد در شرایط کنونی، توجه به برنامه‌های مدیریت مصرف و فرهنگ‌سازی و به‌ویژه مدیریت مناسب و کارآمد شرکت‌های آب و فاضلاب بیش از پیش ضروری باشد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور سپس با تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های مهم صنعت آب و فاضلاب در سال 94، اظهار داشت: در سال گذشته روی دو محور اصلی یعنی اقتصاد آب و نیز مدیریت منابع انسانی متمرکز شدیم که دستاوردهای مناسبی به‌ویژه در بحث اقتصاد آب داشتیم و در حوزه منابع انسانی، به فعالیت‌های مستمر و طولانی‌تری نیاز است تا صنعت از این حیث برای آینده بیمه شود.

وی تصریح کرد: مدیران شرکت‌های آب و فاضلاب باید همواره توجه ویژه‌ای به موضوع‌های منابع انسانی و بنگاه‌داری اقتصادی در شرکت‌های آب و فاضلاب داشته باشند تا از این منظر بتوانند خدمات بهینه‌تری به مردم ارایه کنند.

جانباز افزود: در سال جدید افزون‌بر توجه ویژه به هر دو فعالیت یادشده، لازم است در زمینه توسعه خدمات پایدار در شهرها و روستاها و نیز ارتقای بهره‌وری در شرکت‌ها در تمام ابعاد اهتمام بیشتری داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: از تمام همکاران صنعت انتظار می‌رود همان‌طور که در سال گذشته با تلاش دوچندان، زمینه دست‌یابی به موفقیت‌ها و رضایت مردم را فراهم کردند، در سال جدید نیز با نیرو و انگیزه مضاعف، به اعتلای خدمت‌رسانی در این بخش کمک کنند و از هیچ تلاشی دریغ نورزند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.