سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اینگونه فعالیت بدنی خود را افزایش دهید

افراد به منظور فعالیت بدنی خود زمان تماشای تلویزیون را محدود نمایند.

زهرا عبدالهی مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت:  کم تحرکی افراد زمینه بیماریها و ناتوانی‌های آنها را فراهم می‌کند همچنین زندگی بی تحرک خطر بیماریهای عروقی، دیابت و چاقی را 2 برابر افزایش می‌دهد علاوه بر آن خطر ابتلا به سرطان، فشار خون بالا، استئوپروز یا همان پوکی استخوان، افسردگی و اضطراب در نتیجه آن، بالا می‌رود.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با اشاره به چگونگی افزایش فعالیت بدنی اظهار داشت: افراد به منظور افزایش فعالیت بدنی خود، زمان تماشای تلویزیون را محدود نمایند و به جای آن در اوقات فراغت فعالیت‌های همراه با تحرک مانند رسیدگی به باغچه، گل کاری یا پیاده روی را انجام دهند.

عبدالهی، ادامه داد: افراد به منظور افزایش فعالیت‌ بدنی خود، در صورتیکه با ماشین شخصی خودشان سرکار می‌روند کمی دورتر از مقصد ماشین را پارک کنند و ادامه راه را پیاده بروند. علاوه بر آن افراد در صورت امکان به جای استفاده از سرویس مدارس، فرزندان خود را پیاده به مدرسه برسانند.

وی تصریح کرد: همچنین افراد به منظور افزایش فعالیت بدنی خود، در روزهای تعطیل گردش در طبیعت، بازی‌های گروهی، پیاده روی و کوهپیمایی را در برنامه خود و خانوادشان بگنجانند و تا حد امکان به جای استفاده از آسانسور از پله بالا بروند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.