سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در برخورد با سکته قلبی چه باید کرد؟

اولین اقدام در برخورد با این افراد این است که این داروها مصرف شوند.

 دکتر حسنی متخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:سکته قلبی به علت مسدود شدن یکی از شاخه‌های شریان کرونری‌ ایجاد می‌گردد که با علائمی چون درد شدید در قفسه سینه، جناق( از اناف تا آرواره‌ها) و یا تنگی نفس غیر عادی همراه است گاهی دراین شرایط فرد دچار حمله قلبی می‌شود که شدت آن از سکته قلبی کمتر است. همچنین تعریق شدید و بی هوشی نیز از علائم دیگر این وضعیت هستند.

وی ادامه داد: اولین اقدام برای برخورد با این شرایط این است که فرد داروهایی چون آسپرین و یا قرص‌های زیر زبانی استفاده کند و در شرایط استراحت کامل قرار گیرد نکته بسیار مهم این است که تحت هیچ شرایطی نباید فرد به تنهایی به مرکز درمانی مراجعه کند و نیاز است که فردی در انجام برخی امور به وی کمک کند.

 این متخصص در خصوص توصیه‌هایی عنوان کرد: تا حد امکان لازم است میزان قند و فشار فرد اندازه گیری شود اگر بیمار به حالت هوشیار قرار دارد او را در وضعیت نشسته قرار داده و لباس و کمربند او را باز کند.

 گفتنی است: اقدامات کمک‌های اولیه در برخورد با این اتفاق در سه سطح ساده، متوسط و پیشرفته است سطح ساده  توسط افراد عادی از طریق ماساژ و تنفس مصنوعی صورت می‌گیرد.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.