سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسط پژوهشگران کشور محقق شد

تحلیل و آنالیز انشعابات سیستم‌های دینامیکی سه بعدی

پژوهشگران استان اصفهان موفق به تحلیل و آنالیز انشعابات سیستم‌های دینامیکی سه بعدی پیوسته و کاربرد آن در مهندسی کنترل شدند.

فهیمه مختاری، پژوهشگر طرح در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، گفت: بسیاری از مسائل مربوط به مهندسی مکانیک، برق کنترل، فیزیک، الکترومغناطیس با استفاده از یک دستگاه معادلات دیفرانسیل مدل سازی می‌شوند و مدلسازی این سیستم‌ها از طریق داده‌های آزمایشگاهی است.

وی افزود: اگر سیستم‌ها دارای انفراد باشند به این معنا که با یک اختلال کوچک در سیستم تغییرات اساسی در سیستم رخ می‌دهد، مطالعه این سیستم‌ها از جایگاه ویژه برخوردار است.

مختاری تصریح کرد: این اختلالات یکی از مشکلات اساسی است که مهندسین با آن رو به رو می‌شوند و چه بسا در صنعت به وفور اتفاق می‌افتد و پیامدها و هزینه‌های هنگفتی را در بر دارد.

مختاری تصریح کرد: هدف از این طرح به دست آوردن پارامترهای کنترل در سیستم‌هایی است که دارای انفراد بوده و با بدست آوردن پارامترهای کنترل و اعمال آن در سیستم این امکان را برای مهندسین فراهم می‌کند که از طریق آن رفتارهای غیر عادی و غیر قابل پیش بینی که در سیستم اتفاق می‌افتد را از طریق پارامترهای کنترل، پیش بینی و از وقوع آنها جلوگیری کند.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.