سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

جمع‌آوری 317 میلیون تومان از صندوق‌های صدقات شهرستان سمیرم

مدیر کمیته اماد امام‌خمینی (ره) سمیرم گفت: طی 11 ماهه اخیر امسال کمیته امداد سمیرم سال گذشته تاکنون 317 میلیون تومان از بیش از 11 هزار صندوق صدقات در سطح شهرستان درآمد داشته است.

عبدالرضا خودسیانی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، به تشریح فعالیت‌های کمیته امداد امام‌خمینی (ره) سمیرم در جهت خدمت‌رسانی به مددجویان تحت پوشش پرداخت و اظهار کرد: 83 دانشجو و 585 دانش‌آموز تحت پوشش این نهاد هستند که تا بهمن ماه امسال 36 میلیون تومان کمک هزینه دانشجویی و نیز 19 میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزی به این مددجویان پرداخت شده است. 

وی با اشاره به حمایت کمیته امداد سمیرم از 417 یتیم، افزود: در 11 ماهه اخیر امسال 367 میلیون تومان توسط 575 حامی به این افراد کمک شده است که در این زمینه نسبت به مشابه سال گذشته 68درصد افزایش درآمد داشتیم.

مدیر کمیته امداد سمیرم تصریح کرد: تعداد 1711 نفر مددجو دارای کارت بیمه کمیته امداد هستند که با مراجعه به بیمارستان‌ها از خدمات ویژه در نظر گرفته شده برای مددجویان استاده می‌کنند. 

وی با بیان اینکه 1118 مددجوی کمیته امداد سمیرم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی سمیرم تا 11 ماهه امسال، 9 میلیارد و 600 میلیون ریال برای بیمه تامین اجتماعی مددجویان واریز کرده است. 

خودسیانی خاطرنشان کرد: زنان در سن 55 سالگی و مردان در سن 6 سالگی بازنشسته تامین اجتماعی می‌شوند که با رسیدن به سن بازنشستگی به دلیل برخورداری از حقوق سازمان تامین اجتماعی، به عنوان خانواده‌های خودکفا از گردانه مستمری بگیران کمیته امداد امام خمینی(ره) خارج می‌شوند. 

وی همچنین از پرداخت مبلغ دو میلیون برای 347 مورد وام کارگشایی به مددجویان اشاره کرد و گفت: 5 مورد مسکن غیر تحت پوشش به مبلغ 25 میلیون تومان و یک مورد زندانی آزاد با هزینه 10 میلیون وام از خدمات کمیته امداد خمینی(ره) سمیرم در 11 ماهه اخیر امسال است. 

این مقام مسئول همچنین از 1114 مورد آموزش به مددجویان در گروه‌های سنی مختلف خبر داد و افزود: 698 آموزش کوتاه مدت و 228 مورد بلند مدت و 94 مورد استاد شاگردی از جمله فعالیت‌های این نهاد به صورت رایگان در راستای حرفه‌آموزی به مددجویان شهرستان در سال 93 است. 

وی خاطرنشان کرد: امسال تاکنون 123 میلیون تومان برای هزینه آموزش مددجویان کمیته امداد سمیرم سرمایه گذاری شده است که این تعداد با دریافت وام‌های خوداشتغالی به جرقه کار وارد می‌شوند. 

خودسیانی ضمن قدردانی از مشارکت مردم ما در بحث همیاری مردم از رشد کمک‌های مردمی خبر داد و اذعان کرد: کمیته امداد سمیرم امسال تاکنون 317 میلیون تومان از تعداد 10990 صندوق صدقات کوچک ،104 مورد صندوق متوسط و 424 مورد صندوق بزرگ درآمد داشته است. 

وی در ادامه نیز از کمک‌های ادارات و نهادها در تمام زمینه ها از جمله آب، برق، گاز، تلفن زمین شهری، واگذاری بسیاری ازخدمات به مددجویان خبر داد و گفت: در این زمینه شهرستان سمیرم توانسته است تاکنون 4 میلیارد تومان خدمات برای مددجویان از ادارات سطح شهرستان کمک بگیرید که این میزان هزینه که رکورد در استان اصفهان است نشان همراهی و همدردی مسئولان نسبت به نیازمندان است. 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در بحث زکات269 درسال گذشته کمیته امداد سمیرم 269 میلیون تومان درآمد داشته است که امسال به کمتر از نصف این میزان کاهش یافته است. 

براساس این گزارش؛ 4 هزار و 100 خانوار در قالب 11 هزار نفر جمعیت شهرستان سمیرم تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) است که این تعداد شامل یک‌هزار و 290 خانوار شهری، 2 هزار و 485 خانوار روستایی و 325 خانوار جمعیت عشایری شهرستان است .

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.