سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طلایی در یکصد و چهلمین جلسه شورای شهر خبر داد:

افزایش 2درصدی بانوان شورایار در چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها

عضو شورای شهر گفت: در چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها شاهد افزایش 2درصدی بانوان شورایار هستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مرتضی طلایی عضو هیئت نظارت شورای شهر در ادامه جلسه علنی صبح امروز ضمن تشکر از نهادها به ارائه گزارشی از چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها پرداخت و اظهار کرد: استانداران،‌فرمانداران ری تهران شمیرانات، نیروی انتظامی، مساجد، نیروهای اجرایی، هیئت‌های نظارت بر کوچه و محلات ستاد هماهنگی شورایاری‌ها رسانه‌های جمعی ، سازمان زیباسازی، مترو و اتوبوسرانی، همکاری خوبی در چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها داشتندکه صمیمانه از این نهادها در برگزاری هرچه بهتر این انتخابات تشکر می‌کنیم.
وی ادامه داد: 1786 صندوق در 22 منطقه تهران و در 354 محله جانمایی شد که نسبت به دوره قبل 20محله کم شده بود.
وی ادامه داد: در مرحله چهارم 542 هزار نفر در انتخابات شرکت داشتند که نسبت به انتخابات دوره قبل رشد 30درصدی حضور مردم و افزایش مشارکت را شاهد بودیم که این مسئله نشان دهنده مسئولیت پذیری و مشارکت شهروندان است و البته تغییر سن رای از 15به 18سال نیز سهم بسزایی در افزایش مشارکت دارد.
طلایی با حضور 15درصدی آقایان نسبت به دوره قبل اشاره کرد و  گفت: در چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها مردان حضور 15 درصدی در مقایسه با دوره قبل داشتند و همچنین شاهد افزایش 2درصدی بانوان در این دوره به عنوان شورایار هستیم.
طلایی ادامه داد: 13هزار و 815 نفر دراین دوره رقابت کردند که هزار و 500 نفر موفق به اخذ رای نهایی از مردم شدند و 11هزار و 300نفر رای نیاوردند که ازاین میان شاهد 5درصد اعتراض بودیم که این نشانگر برگزاری انتخابات سالم است.
طلایی تاکید کرد: کمیته مشترکی از ناظرین، هیئت اجرایی و ناظر عالی به تعداد 5نفر تشکیل شده است و از امروز صبح به بررسی گزارشات در 3سطح  ناظرین داوطلبان و شهروندان پرداخته‌اند تا بر این اساس حقی از هیچ شخصی ضایع نشود و به طور صریح و قاطع اعلام می‌کنیم که هیچ برچسب سیاسی به این انتخابات نمی‌توان زد.
طلایی در پایان گفت: به شهروندان عزیز اطمینان می‌دهیم که امانت دار رای مردم هستیم و اجازه نمی‌دهیم حقی ضایع شود و 9اردیبهشت ماه روز شوراها زمان آغاز به کار رسمی چهارمین دوره شورایاری محلات است.
انتهای پیام/
برچسب ها: شورا ، بانوان ، جهارمین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.