سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

آبشار پونه زار فریدونشهر منطقه‌اي بكر در روستاي چغیورت

آبشار پونه زار فریدونشهر با دیواره‌هایی پوشیده از خزه خوشرنگ به ارتفاع تقریبی ۷۵ متر یکی از زیباترین آبشارهای ایران می باشد که بعد از روستای (پشت کوه) و با حدود نیم ساعت پیاده روی در نزدیکی روستای دربند واقع است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان؛نام قدیم این مسیر آخوره پایین و نام جاده بالاتر آخوره بالا بوده است بسیاری از گل های وحشی و دارویی ایران را می توان در کوه های این منطقه یافت چشمه‌های پر آب این منطقه به سمت غرب سرازیر شده و در نهایت، سرچشمه‌های رود دز را تشکیل می دهند.

آبشار طبیعی پونه زار به گونه ای که از تمام قسمت های آن آب جاری است و به سمت پائین به طرف دره در یک شیب تند و ریزشی در غرب آبشار در حرکت است آبشار طبیعی پونه زار به گونه ای است که از تمام قسمت‌های آن آب جاری است و به سمت پائین به طرف دره در یک شیب تند و ریزشی در غرب آبشار در حرکت است.

یکی از گردشگران که از استان خوزستان و شهر شوشتر به این مکان آمده می گوید: آبشار پونه زار فریدونشهر از جمله آبشار هایی است که واقعا زیبا و فوق العاده بوده که صدای آب آبشار دلنواز و مناظر آن دل انگیز است و حتی می‎توان گفت از آبشارهای شوشتر هم زیباتر است.

یاسر خلیعی ادامه داد: آبشار پونه زار شهرستان فریدونشهر برای اینکه کمتر در مورد این مکان تفریحی و گردشگری تبلیغ شده ناشناخته مانده و این در حالی است که اگر این آبشار در شهرستان های برخوردار و یا مراکز استان ها واقع بود شاید وضعیتش این چنین نبود.

وی افزود: مسئولان و سرمایه گذاران باید نسبت به خدمات رسانی و ایجاد مکان هایی جهت اسکان و رستوران در محل آبشار پونه زار اقدامی انجام دهند تا بتوانند هم این مکان را معرفی کرده و هم جمعیت گردشگر را افزایش دهند.

در حال حاضر تنها سرویس های بهداشتی، پارک اتومیبل و چند جایگاه جهت استراحت و سروغذا در محل آبشار پونه زار فریدونشهر وجود دارد.

آبشار پونه زار فریدونشهر در تمام فصول سال آب داشته البته به جز فصل زمستان که یخبندان می شود و از پر جاذبه ترین مکان های تفریحی و گردشگری این منطقه به شمار می‎رود که به ویژه در فصل بهار و روزهای تعطیل حتی جای سوزن انداختن در این مکان وجود ندارد.

آب اين منطقه فوق الاده سبك و خاصيت دارويي دارد، همچنين رويش گياه پونه در اين آبشار به پونه زار معروف كرده است.

فریدون شهر با مساحت ۱۲۲۳۶کیلو متر مربع و جمعیت ۴۵۵۹۰۸ نفر در فاصله ۱۵۵ کیلو متری اصفهان قرار گرفته این منطقه ما بین استان‌های لرستان و چهار محال و بختیاری واقع گردیده و منطقه ای کوهستانی و ارتفاعات آن عبارتند از قله شاهون ، کلوسه و کوه کمران، کوهستانی ترین منطقه شهرستان ناحیه پشتکوه موگوئی است. 

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
این آبشار از قدیم معروف به آبشار دربند بود روستایی که به ابشار نزدیکتر است .