سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حق شناس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سناتورهای کنگره "اوباما" را شرمنده کردند/ اراده ایران و آمریکا برای رسیدن به توافق

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: نامه ۴۷ سناتور آمریکایی به مقامات ایرانی یکی از حوزه‌هایی است که موجبات شرمندگی اوباما و مسئولان وزارت خارجه آمریکا را فراهم کرد.

"محمدجواد حق‌شناس" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با نامه ۴۷ سناتور آمریکایی به مقامات ایرانی، گفت:  نامه ۴۷ سناتور آمریکایی به مقامات ایرانی یکی از حوزه‌هایی است که موجبات شرمندگی اوباما و مسئولان وزارت خارجه آمریکا را فراهم کرد. 
 
این کار‌شناس سیاست خارجی تصریح کرد: این نامه نشان دهنده یک نوع سرگشتگی و سردرگمی در تصمیمات نهایی برای مقامات عالیرتبه آمریکا است. 
 
وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، این نامه با روح حقوق بین الملل در تعارض است و اینکه دولتی توافقی را امضاء کند، اما نمایندگان مجلس آن اظهار کنند که این توافق تا پایان دوره  رئیس جمهور(اوباما) اعتبار خواهد داشت، بسیار مسخره است. 
 
حق‌شناس ادامه داد: مخالفت‌های برخی از حوزه‌های قدرت در آمریکا مثل لابی اسرائیل و به ویژه مجلس نمایندگان و سنا که اخیرا به دست جمهوریخواهان افتاده، می‌تواند نگران کننده باشد. 
 
این کار‌شناس سیاست خارجی تصریح کرد: نخست وزیر اسرائیل و سعودی‌ها اظهاراتی را داشته‌اند که به نظر می‌رسد با توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ موافق نیستند. 
 
وی افزود: اراده‌ای که بین دولت‌های ایران و ۱+۵ و ملت‌های این کشور‌ها وجود دارد، فضا را به این سمت خواهد برد که مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ به نتیجه برسد.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.