سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جهانگیریان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

قیمت بلیت هواپیما هیچ افزایشی نداشته است/ابلاغ آیین‌نامه حقوق مسافران در گرو داشتن ضمانت اجرایی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از افزایش نیافتن قیمت بلیت هواپیماها خبر داد و گفت: تا زمانی که ضمانت اجرایی در آیین‌نامه حقوق مسافران وارد نشود این آیین‌نامه ابلاغ نخواهد شد.

علیرضا جهانگیریان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه قیمت‌های بلیت هواپیما هیچ افزایشی نیافته است، اظهار داشت: سازمان هواپیمایی کشوری هیچ مجوزی مبنی بر افزایش قیمت بلیت هواپیما را نداده است، بنابراین در صورتی که آژانس‌ها و یا شرکت‌های هواپیمایی بلیتی را خارج از مصوبه به فروش برساند تخلف کرده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه افزود: مسافران در صورت مشاهده گران‌فروشی از سوی آژانس‌ها سریعا به سازمان اطلاع دهند تا بازرسان با این آژانس‌های متخلف برخورد کند.

وی در ادامه به آیین‌نامه حقوق مسافران اشاره کرد و گفت: مقدمات اجرایی این آیین‌نامه انجام شده و عمده اقداماتی که مربوط به سازمان هواپیمایی کشوری بوده، اجرا شده است.

جهانگیریان در ادامه اظهار داشت: در بخش ضمانت اجرایی باید هماهنگی‌هایی با برخی از نهادهای دیگر صورت گیرد تا این آیین‌نامه ضمانت اجرایی داشته باشد و آژانس‌ها و شرکت‌ها ملزم به رعایت قوانین آنها شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: قسمتی که مربوط به سازمان هواپیمایی کشوری بوده در این آیین‌نامه انجام شده و باید نهادهای خارج از قوه مجریه وارد شوند و همچنین قوانین و نکاتی در این آیین نامه ایجاد شود تا آژانس‌ها و شرکت‌های هواپیمای انگیزه برای اجرای آن داشته باشند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: نمی‌توان زمان دقیقی برای ابلاغ این آیین‌نامه اعلام کرد و تا زمانی که ضمانت اجرایی در آن وارد نشود امکان ابلاغ آن وجود ندارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بلیت ، هواپیما ، آیین نامه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.