سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرآئینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

صرف کالای داخلی باید به یک تکلیف دینی و ملی تبدیل شود

مسئول واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با بیان اینکه مصرف کالای داخلی باید به یک تکلیف دینی و ملی تبدیل شود، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی وابسته به مصرف کالای داخلی است و این مسئله نقش پر رنگ و کلیدی مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی را نمایان می‌سازد.

سید عباس شهرآئینی قائم مقام دبیر و مسئول واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه نگاه کلی به روند نام‌گذاری‌های سال‌های اخیر از سوی مقام معظم رهبری نشان‌ می‌دهد که تاکید‌ ایشان بر مباحث اقتصادی بوده است،‌ اظهار داشت: این موضوع از دو جنبه قابل پیگیری است و آن اینکه نقش خطیر این مسئله در عدم وابستگی به خارج و کم اثر شدن تحریم‌ها و تهدیدها و از سوی دیگر لزوم حرکت جهادی از سوی همگان در این زمینه را بیش از بیش نمایان می‌سازد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید دقت کنند که ابزار تحقق این حرکت جهادی تنها برگزاری همایش‌ نیست، تصریح کرد: چشم‌انداز رشد اقتصادی کشور باید در نظام بودجه‌ریزی کشور نمایان شود. چرا که این مهم تنها در سخنرانی‌ها محقق نخواهد شد.

شهرآئینی با بیان اینکه در محق شدن این مهم تنها با تلاش مسئولان محقق نخواهد شد، بلکه همه مردم باید در آن نقش بسزای خود را ایفا کنند، اضافه کرد: حرکت‌های ملی و جهادی قطعا بدون پشتوانه مردم ابتر خواهد ماند. لذا مسئولان و مردم در کنار یکدیگر باید به سمت محقق شدن اقتصاد درون‌زا حرکت کنند.

قائم مقام دبیر و مسئول واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران تاکید کرد: یقینا انتظار شکوفایی اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی بدون مصرف کالاهای داخلی خیالی بیش نیست و این وظیفه خطیر و مهم امروز بر دوش مردم و مسئولان قرار دارد.

وی اظهارداشت: استفاده از کالاهای داخلی علی رغم پیامدهای وافر اقتصادی دارای پیامدهای مهم و استراتژیک سیاسی و اجتماعی می‌باشد که قطع وابستگی به خارج، افزایش اعتماد به برند و کالای ایرانی و در نتیجه افزایش روحیه خودباوری در تولیدکنندگان داخلی، جلوگیری از خروج ارز از کشور، کم اثر شدن تاثیرات تحریم ها و... بخشی از این آثار خواهد بود.

شهرآئینی با بیان اینکه مصرف کالای داخلی در این شرایط باید به یک تکلیف دینی و ملی تبدیل شود، تصریح کرد: تحقق این امر نیاز به فرهنگ سازی مناسب در این زمینه دارد و این یکی از وظایف دستگاه‌های اجرایی و صدا و سیما در این زمینه است.

قائم مقام دبیر و مسئول واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: یکی از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی، مصرف کالای داخلی است و این مسئله، نقش پر رنگ و کلیدی مردم را در تحقق اقتصاد مقاومتی نمایان می‌سازد و البته مسئولان هم باید با نظارت صحیح بر قیمت و کیفیت محصولات داخلی و بر طرف کردن دغدغه‌های تولیدکننگان زمینه‌های تحقق این اعتماد ملی به کالای داخلی را فراهم کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.