سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات هزاران كانادايی در اعتراض به تضعيف حقوق شهروندی

هزاران كانادايی از سراسر اين كشور عليه تصويب قانون محدود كردن حقوق شهروندی به بهانه مبارزه با اقدامات تروريستی تظاهرات كردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از راشاتودي؛ قانونگذاران كانادايی به دنبال تصويب طرح جديدی با عنوانC-51هستند كه به موجب آن نيروهای پليس و آژانس جاسوسی كانادا قدرت و اختيار عمل بيشتری در مواجه با شهروندان می يابد. اين اقدام با هدف شناسايی عوامل خرابكار و جلوگيری از وقوع عمليات های تروريستی انجام می شود.

مسئولان كمپين "روز عمل" اعلام كردند بيش از 70 سازمان و نهاد مختلف در سراسر كانادا براي نشان دادن اعتراض خود نسبت به این قانون جنجالی در این تظاهرات شركت كردند. بيشترين تعداد تظاهركنندگان در شهرهاي مونترئال ، تورنتو ، ونكوور ، اوتاوا و هاليفاكس گردهم جمع شدند .

يكي از شركت كنندگان در تظاهرات تورنتو گفت : ما واقعا درمورد آزاديهاي فردي شهروندان در كانادا نگران هستيم . اين كشور به مسير اشتباهي هدايت مي شود، نخست وزير به شكل بدي در اين رابطه اقدام كرده و هيچ كدام از ما موافق طرح جديد نيستيم.

از اين پس اگر صحبتي عليه دولت مطرح شود، هدف نهادهاي جاسوسي قرار مي گيرد و احتمالا بايد براي توضيح درباره آن پاسخگو باشد. وضع زندگي به اين شكل خيلي وحشتناك خواهد بود.

دولت كانادا از ماه ژانويه به دنبال تصويب اين قانون بود و آن را در جهت حفظ منافع و امنيت كشور توصيف كرده است.



انتهای پیام/
برچسب ها: کانادا ، تظاهرات ، اعتراض
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.