سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی خبر داد

اجرای ۱۵۰ برنامه آموزش مداوم وی‍ژه گروه‌های مختلف پزشکی

دکتر بدخش با اشاره به برنامه‌های این معاونت برای سال جدید (۹۴) گفت: در نظر داریم در سال آینده حدود ۱۵۰ برنامه آموزش مداوم ویژه گروه‌های مختلف پزشکی را اجرا کنیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمد حسین بدخش معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی بیان داشت: بخشی از این برنامه‌ها شامل دو همایش سراسری کشوری ویژه شاغلین حرفه پزشکی اعم از پزشکان عمومی، متخصصین، دندانپزشکان و داروسازان و نیز برنامه‌های آموزش مداوم جهت همکاران در شهرستان‌ها در گروه‌های مختلف، با تعداد حداقل ۱۲۰۰۰ نفر برنامه، طراحی و برنامه ریزی شده است. در کنار این همایش‌ها، برنامه‌هایی به صورت روتین نیز در سالن سازمان برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینکه آموزش‌های غیرحضوری بخش مهم دیگری از برنامه‌های آتی معاونت آموزش و پژوهش سازمان است، تصریح کرد: البته این آموزش‌ها در صورت محیا شدن زیر ساخت‌های اولیه و برنامه ریزی جهت محتوای آموزشی قابل استفاده شاغلان حرفه پزشکی در جای جای میهن اسلامی، تهیه و برای آینده‌ای نه چندان دور امکان پذیر شده است. 

بدخش در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آموزش‌های مردمی این معاونت اظهار داشت: ارسال پیامک‌های اطلاع رسانی با هدف ارتقاء دانش سلامتی برای گروه‌های مختلف مردمی طراحی و در دست اجرا است. 

وی با عنایت به نوع و ماهیت جدید بیماری‌ها در اجتماع گفت: آشنایی مردم به منظور پیشگیری از ابتلا و یا مراقبت‌های لازم در هنگام بیماری‌ها امری ضروری است. به عنوان مثال مشکلات روحی و روانی مانند اضطراب و افسردگی که از مشکلات مهم می‌باشد، آشنایی برخورد با این گونه بیماری‌ها نقش بسیار مهمی در کاهش عوارض و کنترل آن دارد. 

وی در پایان با بیان اینکه در حوزه پژوهشی، طراحی و اجرای پژوهش‌های کاربردی که نتایج ملموس و در دسترسی را به همراه داشته باشد، مورد توجه این معاونت است، یادآور شد: چنین طرح‌هایی با همکاری مراکز درمانی در بخش‌های خصوصی و دولتی ره آورد کاربردی را برای جامعه پزشکی، همچنین مردم و گیرندگان خدمات بهداشتی درمانی به دنبال خواهد داشت. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.