سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جهانگیریان در نشست خبری:

"آنتونوف 140" مجوز پرواز ندارد/ اغلب تأخیرات پروازی به دلیل اشکالات فنی است

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هواپیمای آنتونوف 140 مجوز پرواز ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، نشست خبری سفرهای نوروزی با حضور چهار معاون وزیر در حوزه‌های ریلی، جاده‌ای، دریایی و هوایی برگزار شد.

"علی‌رضا جهانگیریان" رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه در 11 ماه امسال که 10 میلیون مسافر داخلی و 10 میلیون مسافر مقاصد بین‌المللی جابجا شده است، گفت: در مجموع در 11 ماهه امسال 27 میلیون مسافر جابجا شده که نسبت به سال گذشته 7 درصد در بخش بین‌المللی و 21 درصد در بخش داخلی افزایش داشته است.

وی در ادامه افزود: ما در سال جاری پروازهای مختلفی به مقاصد بین‌المللی داشتیم و با ایرالاین‌های آلمانی، اتریشی، ایتالیایی قراردادهای مختلفی را منعقد کرده‌ایم.

وی در ادامه اظهار داشت: همچنین موافقت‌نامه‌هایی با کشور پرتغال برای اولین بار منعقد گردید که یک پرواز مستقیم بین ایران و پرتغال تا چند ماه آینده صورت می‌گیرد.

جهانگیریان در ادامه افزود: در حوزه آسیا نیز پروازهای جدیدی انجام می‌شود و در برنامه ‌نوروزی که از سوی سازمان هوپیمایی کشوری صورت می‌گیرد مجوزهای پروازی صادر می‌شود.

افزایش پروازهای برنامه‌ای و بین‌المللی

رئیس سازمان هواپیمایی گفت: امسال نسبت به نوروز سال گذشته 4 درصد افزایش در بخش مجوز پروازهای برنامه‌ای داخلی و 7 درصد افزایش در بخش مجوز پروازهای برنامه‌ای بین‌المللی داشته‌ایم.

معاون وزیر راه وشهرسازی اظهار داشت: :‌همچنین برای نوروز امسال 2 هزار و 350 مجوز پرواز فوق‌العاده برای شرکت‌های داخلی صادر شد که نسبت به سال گذشته 65 درصد رشد داشت. وی درباره پروازهای بین‌المللی شرکت‌های داخلی گفت: نوروز امسال 1900 مجوز پرواز خارجی برای شرکت‌های داخلی صادر شد که نسبت به سال قبل 22 درصد رشد داشت.

جهانگیریان افزود: : امسال اعطای مجوز پرواز به ایرلاین‌های خارجی 8 درصد کاهش داشت و به 2 هزار و 833 مجوز رسید. جهانگیریان تاکید کرد: کل پروازهای نوروزی امسال شامل برنامه‌ای و فوق‌العاده نسبت به سال گذشته 7 درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: سال گذشته 2 میلیون و 800 هزار مسافر در نوروز جابجا شد که امسال به بیش از 3 میلیون مسافر خواهد رسید


شرکت‌های هواپیمایی باید 10 درصد از بلیت‌های خود را به صورت چارتری بفروشند

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه پروازهای چارتری در ایام پیک سال یک امر اجتناب ناپذیر است، گفت: پروازهای چارتری در کشور برای اکثر شهرهای گردشگری که به صورت تور انجام می‌شود، صورت می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه یادآور شد: از گذشته برای پرواز چارتری ضوابطی وجود نداشته و در آن هماهنگی صورت نمی‌گرفته است بنابراین امروزه پروازهای چارتری یک امر اجتناب ناپذیر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آیین‌نامه تأسیس شرکت‌های هواپیمایی در شورای عالی هوایی ابلاغ شد، گفت: در این آیین‌نامه شرکت‌های هواپیمایی باید 10 درصد از بلیت‌های خود را به صورت چارتری بفروشند.

جهانگیریان در ادامه اظهار داشت: شرکت‌های هواپیمایی طی شش ماه مهلت دارند که ایرلاین خود را برای پروازهای برنامه‌ای یا چارتری انتخاب کنند و در صورتی که بیش از حد مجاز اقدام به فروش بلیت چارتری کنند باید از قوانین چارتری تبعیت کنند.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین اعلام کرد: هواپیمای آنتونوف 140 مجوز پرواز ندارد.

وی در خصوص تأخیرات نیز گفت: در هیچ جای دنیا میزان تأخیرات صفر نیست و حتی در کشور آمریکا نیز سال گذشته 21.3 درصد تأخیر داشته است.

جهانگیریان با اشاره به اینکه متوسط پروازهای تفریحی در ایران 30 تا 35 درصد در ایام مختلف سال بوده است، گفت: به دلیل محدودیت‌هایی که در کشور ایران وجود دارد این میزان تأخیرات ایجاد شده است و با برطرف شدن محدودیت‌ها میزان تأخیرات نیز کاهش می‌یابد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه اغلب تأخیرات به دلیل اشکالات فنی بوده است گفت: برخی از قطعات و سیستم‌ها در اختیار ایرلاین‌ها قرار نمی‌گیرد و همین موضوع باعث افزایش تأخیرات می‌شود.

وی در ادامه افزود: وضعیت آب و هوا نیز در میزان تأخیرات تأثیرگذار است و در زمانی که آب و هوای مناسبی نداشته باشیم دقیقه‌های تأخیر بیشتر می‌شود.

جهانگیریان در ادامه توضیح داد: 20 درصد از تأخیر پروازها به دلیل آب و هوا، 60 درصد به دلیل نقص فنی و 20 درصد دیگر به دلیل سایر مسائل می‌باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: با ارائه تسهیلات مناسب و اطلاع‌رسانی به موقع در هفته‌های اخیر سال می‌توانیم شاهد ارائه خدمات بهتر به مسافران باشیم.

جهانگیریان با اشاره به اینکه سفرهای پروازی تنها 3 درصد از میزان سفرهای مسافران را تشکیل‌ می‌دهد، گفت: قیمت‌های بلیت‌ها ناشی از عرضه و تقاضا است و در هر جا که میزان عرضه کمتر باشد بازار سیاه ایجاد می‌شود و همین موضوع باعث افزایش قیمت در بازار می‌گردد.

رئیس سازمان هواپیمایی در ادامه یادآور شد: عرضه سازمان هواپیمایی در بخش بلیت یک پنجم بازار را تشکیل می‌دهد و در صورت مشاهده گرانی بلیت سریعا بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری با آژانس‌های متخلف برخورد خواهند کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: پرواز ، نوروز ، چارتر ، آنتونوف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.