سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی‌ها نشان می‌دهند

مقاومت 80 درصدی میکروب‌ها نسبت به آنتی بیوتیک‌ها

بررسی‌ها نشان می‌دهند مقاومت برخی از میکروب‌ها نسبت به آنتی بیوتیک‌ها، در مواردی تا 80 درصد افزایش یافته و باعث کاهش شدید اثر دارو شده است.

محمودرضا شاه بهرامی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:‌ به دلیل استفاده نا به جا و غیر منطقی داروها، بسیاری از بیماری‌های عفونی مجددا شیوع یافته‌اند و همچنین بیماری‌های عفونی جدیدی نیز شایع شده‌اند.

با اشاره به گسترش مقاومت میکروب‌ها در برابر داروها، تاکید کرد:‌ بررسی‌ها نشان می‌دهند که مقاومت برخی از میکروب ها نسبت به آنتی بیوتیک‌ها، در مورادی تا 80درصد افزایش یافته و باعث کاهش شدید اثر دارو شده است.

شاه بهرامی افزود: بالا رفتن مقاومت میکروب‌ها نسبت به آنتی بیوتیک‌ها عوارض و اثرات متعددی نظیر افزایش هزینه‌های درمانی، کاهش اثر بخشی روش‌های درمانی و بالا رفتن آمار ابتلا و مرگ و میر را دارد.

وی با بیان اینکه ایران جزء کشورهای پر مصرف در خصوص آنتی بیوتیک‌ است، خاطر نشان کرد:‌ بسیاری از مردم اطلاع کافی در خصوص میزان صحیح مصرف آنتی بیوتیک‌ها و عوارض مصرف زیاد و غیر منطقی این داروها ندارند که این موضوع بر بروز مقاومت دارویی می‌افزاید.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.