سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

کسب رتبه ممتاز بخش تک نوازی سازهای مضرابی توسط هنرمند تبریزی

حسین رسولی هنرمند عاشیق تبریزی، رتبه ممتاز بخش تک نوازی سازهای مضرابی هشتمین جشنواره سراسری موسیقی بیت و حیران سردشت را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،هشتمین جشنواره سراسری موسیقی بیت و حیران با معرفی گروههای برتر در سردشت به کار خود پایان داد .

براساس این گزارش حسین رسولی از آذربایجان شرقی رتبه ممتاز بخش تک نوازی سازهای مضرابی دراین جشنواره را به خود اختصاص داد .

این جشنواره همه ساله به منظور احیا و بازشناخت گنجینه های بازمانده موسیقی اصیل نواحی مختلف ایران اسلامی و حمایت و قدرشناسی از تلاش های موثر در این زمینه با حضور هنرمندان فعال و خلاق موسیقی های مقامی و محلی استان های مختلف کشور در این شهرستان برگزار می شود.

امسال نیز این جشنواره در دو بخش مسابقه و گروه نوازی برگزار شد که بخش مسابقه آن شامل تک خوانی مقام، بیت، لاوک، حیران، هوره، بند، عاشیقی، آواهای محلی و تک نوازی سازهای اصیل زهی، بادی و کوبه ای نظیر نرمه نای، دف، شمشال، تنبک، دوزله، قوپوز، بالابان، نقاره، کمانچه، سرنا، تنبور، دیوان، دوتار و چگور بر اساس سنت موسیقیایی هر منطقه بوده اند .

تقویت و بسط و گسترش فرهنگ غنی موسیقی بومی و فولکلور نواحی مختلف ایران اسلامی، شناسایی و مورد حمایت قرار دادن استعدادهای جوان موسیقی، ایجاد فضای رقابتی سالم با هدف تزریق شور و نشاط و تولید آثار فاخر، توجه به ارتقای تدریجی و هرچه بهتر سطح هنر بیت و حیران و موسیقی محلی و جلوگیری از فراموشی و نابودی هنرهای اصیل ملی از اهم اهداف برگزاری این جشنواره بود .

در پایان این جشنواره از رتبه های برتر و همچنین شرکت کنندگان 11 گروه از 25 استان کشور تجلیل شد .

گفتنی است :حسین رسولی با اسم هنری "آتیلا" متولد 1362 بوده و  از سال 1367 یادگیری موسیقی را آغاز کرده است.

اولین اجرای وی در سال 1368 و در سالن شهرداری تبریز بود.

وی در جشنواره‌های متعددی حضور یافته و در 34 جشنواره‌ای که تاکنون حضور یافته عنوان اول یا پدیده ی  چشنواره‌ها را به خود اختصاص داده است.

رسولی، کارشناس ارشد هنر بوده و دو سال متوالی به عنوان نخبه‌ی هنری انتخاب شده است.

آلبوم جدید وی در اینده ای نزدیک روانه‌ی بازار خواهد شد.
 
انتهای پیام/ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.