سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل ایران خودرو:

برای شرکای خارجی فرش قرمز پهن نکردیم/سابقه همکاری با پژو از یادمان نمی‌رود

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه مناسبات اقتصادی هر کشور منطبق با مناسبات سیاسی است، گفت: اگر با شرکتی مجدد قراردا منعقد کنیم ولی هرگز گذشته را فراموش نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛هاشم یکه زارع امروز با بیان اینکه ده هزار و پانصد درخواست برای خودرو دنا داشتیم، اظهار داشت: تا انتهای سال میزان فروش ما 15 هزار میلیارد تومان خواهد بود که در این بین 9 هزار میلیارد از بدهی های شرکت پرداخت شد.

وی ادامه داد: با توجه به سودده شدن ایران خودرو طی برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است برای سال 95 تقسیم سودی برای سهامداران داشته باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه در ستاد بهبود کیفیت ایران خودرو 321 پروژه تدوین شدن است،‌ گفت: امسال از لحاظ کیفی 15 درصد افزایش کیفیت در محصولات و بهبود 30 درصدی نیز در ارائه خدمات پس از فروش و پاسخگویی داشتیم.

مدیرعامل ایران خودرو افزود: تا 2.5 سال آینده سه پروژه جدید را در برنامه‌های خود گنجانده‌ایم که تمام طراحی این پروژه ها در داخل ایران و با استفاده از مشاورین فردی خارجی توام با استانداردهای روز دنیا خواهد بود.

وی درخصوص شرکای خارجی ایران خودرو تصریح کرد: برای مشارکت روی خودروهایی که با تیراژ بالا تولید خواهند شد سرمایه گذاری شرکت مورد نظر در داخل کشور الزامی است.

ویمدیرعامل ایران خودرو تصریح کرد: به عنوان مثال شرکت پژو به صورت 50/50 در ایران اقدام به سرمایه گذاری خواهد کرد که در این راستا 30 درصد محصولات صادر میشود که البته شرط این صادرات، فروش در داخل ایران است.

یکه زارع با بیان اینکه یک شریک جدید اروپایی در راه ایران است، گفت: قبلا شریکی داشتیم که ما را بدون هماهنگی ترک کرد که این مسئله تجربه خوبی برای ما شد که در قرارداهای جدید این اتفاق نیفتد.

وی تاکید کرد: اگر با شرکتی مجدد قراردا منعقد کنیم ولی هرگز گذشته را فراموش نخواهیم کرد.
 
یکه زارع در خصوص ارتباط  دانشگاه با صنعت گفت: این مسئله مدت زیادی است که مغفول مانده و رویدادهای این حوزه در سطح بسیار پایین بوده است.

وی افزود: در حال حاضر دو قرارداد قابل قبول را با دو دانشگاه سطح بالای کشور برای تولید خودروهای هیبریدی و برقی نهایی کرده‌ایم که اخبار این قراردادها سال آینده رسانه‌ای می‌شود.

وی تصریح کرد: در قرارداد با دانشگاه تمام هزینه‌ها را ایران خودرو پرداخت می‌کند که با رسیدن به تولید انبوه می‌توانیم به سود مستقیم زیادی دست یابیم.

مدیرعامل ایران خودرو در ادامه با بیان اینکه مناسبات اقتصادی هر کشور منطبق با مناسبات سیاسی است؛افزود: بحث مذاکرات هسته‌ای را رصد می‌کنیم چرا که این مذاکرات یک آزمون جدی برای انتخاب شریک است در واقع به نتایج مذامرات 100 درصد توجه داریم.

وی ادامه داد: شرکای خارجی باید بدانند که اگر در گذشته رفتار مناسبی با ایران نداشتند و بحران‌های تصنعی جهت ایجاد جو منفی ترسیم کردند هرگز برای ورودشان به کشور فرش قرمز پهن نخواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه منافع ملی برای ما اولویت است؛گفت: تندر 90 برای تأمین قطعات دچار مشکلات شد که در واقع امسال به جای 300 هزار خودرو  در مجموع پارس خودرو و ایران خودرو تنها 30 هزا رخودرو تولید شد البته وزارت صنعت و سازمان گسترش در پی این مسئله هستند.

یکه زارع همچنین درخصوص تأخیر در تحویل خودروها ادامه داد: سال گذشته 97 درصد تحویل خودروها با تأخیر بود و تنها 3 درصد بدون تأخیر تحویل می‌شد در حالی که امسال این 3 درصد به 70 درصد رسید و 30 درصد تأخیر در تحویل داشتیم.

به گفته وی این 30 درصد تأخیر برا ی خودروی دنا (مشکلات قیمت‌گذاری) و خودروی تندر 90 (عدم تأمین به موقع قطعات) بود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.