سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمد صادقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

کاهش قابل توجه پدیده" زیرمیزی" در سال 93/ بهبود فرآیند درمان؛ اولویت کاری کمیسیون بهداشت در سال 94

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مهمترین دغدغه کمیسیون متبوع خود در سال 94 را بهبود فرآیند درمان در کشور دانست و گفت: زمانی بهبود فرآیند درمان مسیر درستی را طی خواهد کرد که مردم با تعرفه‌های مناسب دولتی و دفترچه‌های خدمات رسان مواجه باشند.

شاهین محمدصادقی نماینده مردم کازرون در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فعالیت‌های وزارت بهداشت در مورد ریشه‌کن کردن پدیده زیرمیزی در سال ۹۳ گفت: این پدیده در سال ۹۳ ریشه‌کن نشد، ولی به حد قابل توجهی کاهش پیدا کرد.  
 
وی افزود: برای اینکه بخواهیم از پدیده زیرمیزی جلوگیری کنیم، قاعدتا باید بتوانیم از پزشکانی که در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند، حمایت‌های لازم را داشته باشیم.  
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: متاسفانه تابحال ساز و کاری مبنی بر حمایت از پزشکانی که حافظ چارچوب‌های قانونی هستند نداشته‌ایم. 
 
وی با بیان اینکه خوشبختانه اصلاحات ایجاد شده منجر به پرداخت بخش قابل توجهی از حقوق پزشکان شد، تصریح کرد: در حال حاضر حداقل‌های مورد نیاز در پرداختی پزشکان رعایت می‌شود که این امر بی‌شک راه را برای فرآیند قانونی این مسئله باز خواهد کرد.  
 
این نماینده مجلس ادامه داد: در این فرآیند قانونی اگر افرادی به قانون بی‌محلی کرده و بخواهند خودسرانه دست به دریافت پول اضافه از مردم بزنند، وزارت بهداشت حجت را نه به طور کامل ولی نسبی و حداقل با این متخلفان تمام کرده است.  
 
وی افزود: معتقدم از مجموع نظرات مردم نوعی رضایتمندی نسبی در موضوع رفع پدیده زیرمیزی مشاهده می‌شود.  
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در ادامه با اشاره به مهم‌ترین دغدغه‌های کمیسیون متبوع خود در سال ۹۴ اظهار داشت: بهبود فرآیند و درمان و اینکه مردم بهترین خدمات درمانی را از مراکز بهداشتی دریافت کنند، از مهم‌ترین دغدغه‌های کمیسیون بهداشت مجلس در سال ۹۴ است.  
 
وی ادامه داد: زمانی بهبود فرآیند درمان مسیر درستی را طی خواهد کرد که مردم با تعرفه‌های مناسب دولتی و دفترچه‌های خدمات رسان مواجه باشند.  
 
محمدصادقی در پایان خاطرنشان کرد: مجموع دغدغه‌های ما، کاهش هزینه‌های درمانی، آرامش در پروسه درمانی و پاسخگویی تیم‌های بهداشت و درمانی به نیازهای مردم است.  

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، زیر میزی ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.