سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسیب به گوش میانی در اثر تغییرات فشاری

دگرگونی‌های شدید، فشار فراینده‌ای در گوش ایجاد می‌کند که باعث تأثیر در فشار درون مغز می‌گردد.

دکتر عمرانی متخصص گوش و حلق و بینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: گوش میانی حتماً باید دارای هوا باشد تا منجر به خوب شنیده شدن صدا شود و استخوان چه‌های درون گوش بتوانند صدا را به خوبی از پرده گوش انتقال دهند.

وی افزود: اگر فشار در گوش درونی برابر فشار بیرون باشد بهترین شرایط برای انتقال صدا را فراهم می‌شود. بین گوش میانی و بینی لوله‌ای وجود دارد که همیشه بسته است به جز زمانی که ما آب دهان را قورت می‌دهیم و یا زمانی که عمل بلع را انجام می‌دهیم و یا دگرگونی‌های فشار پیش می‌آید، که با عضلات ظریف و کوچکی که در کام است باعث می‌شود این لوله بین گوش میانی و بینی از ثانیه باز شود و گوش در بهترین شرایط شنوایی قرار بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: در صورت بسته شدن راه این لوله در اثر عفونت‌های مزمن و مکرر بینی و خلط فراوان مشکلاتی را پدید بیاورد در افراد بزرگسال نیز عواملی مثل از کار افتادگی این راه بسته می‌شود و در صورت یکسان نبودن فشار پس و پیش پرده مشکلات زیادی بوجود می‌آید ولی اگر این دگرگونی‌ها شدید باشند فشار فزاینده‌ای در گوش ایجاد می‌کند به باعث تأثیر فشار دورن مغز می‌گردد.



انتهای پیام/

برچسب ها: گوش میانی ، فشار ، عفونت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.