سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رابطه‌ی مصرف کورتون با آب مروارید

استمرار استفاده از کورتون، در موارد شدید باعث ایجاد آب سیاه چشم هم می‌گردد.

دکتر محمد کی‌پور اپتومتریست درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کورتون‌ها معمولا برای درمان طیف وسیعی از التهابات موضعی عمومی بکار می‌روند و تمام ارگان‌های بدن بخصوص چشم‌ها تحت تاثیر این دارو هستند. 

وی افزود: آب مروارید فرآیندی تدریجی است که با افزایش سن و در اثر ایجاد کدورت در عدسی چشم پدید می‌آید که به کاهش فزاینده‌ کیفیت بینایی فرد منجر می‌ گردد و استعمال بی‌رویه کورتون‌ها می تواند نقش چشم گیری در فرآیند آب مروارید ایفا کند و روند ایجاد کدورت در عدسی چشم را تسریع کند، هر چند که مکانیسم دقیق آن هنوز مشخص نشده است. 

وی در ادامه گفت: از آنجایی که آب مرواریدی که توسط کورتون ایجاد می گردد، در قسمت خلفی عدسی چشم و مجاور با نقطه‌ فوکوس چشم است،بیماری فرد را به شدت تضعیف می‌کند و یا کاهش می‌دهد. 

وی ادامه داد: آب مروارید انواع مختلفی دارد ولی آب مرواریدی که توسط مصرف بی‌رویه کورتون ایجاد می گردد عواقب بارزتر و نامطلوب‌تری برای بیمار دارد که فرد در نهایت چاره‌ای جز عمل جراحی ندارد. 

وی در پایان گفت: مصرف بی‌رویه کورتون تمام ارگان‌های بدن بخصوص چشم را تحت تاثیر قرار می دهند و احتمال بروز آب سیاه را هم افزایش می‌دهد.




انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.