سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس انجمن دیابت ایران:

کاهش سن ابتلا به دیابت نوع 1 به 2 سالگی زنگ خطر است

دکتر اسدالله رجب گفت: شایعترین سن ابتلا به دیابت نوع 1 یا دیابت وابسته به انسولین سنین 7-6 سالگی است ولی طی سال‌های اخیر شاهد ظهور این نوع دیابت در سنین زیر 4-2 سالگی هستیم.

دکتر اسد الله رجب‌ رئیس انجمن دیابت ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:هر چند شایع‌ترین سن ابتلا به دیابت نوع 1، سنین 7-6 سالگی ولی پیک شروع این نوع دیابت که وابسته به انسولین هم هست، در دوران بلوغ یعنی حدود 13-11 سالگی است، بنابراین هر نوع علامت هشدار دهنده مثل پرنوشی، پرادراری، عطش زیاد و کاهش وزن ناگهانی در کودکان را باید جدی گرفت و شایان ذکر است شروع نوع 1 بطور ناگهانی آغاز می‌گردد. 

دکتر رجب در ادامه گفت: طی سال‌های اخیر سن ابتلا به دیابت نوع 1 رو به کاهش است بطوری که در گذشته بندرت شاهد ابتلا به این نوع دیابت در سنین زیر 4-2 سالگی بودیم در حالی که در کل جهان، سن ابتلا به آن کاهش یافته است.

رئیس انجمن دیابت با بیان این نکته که امکان دارد برخی عوامل خارجی در ایجاد دیابت نوع 1 دخیل باشند، گفت: عوامل محیطی مثل ویروس‌ها، سموم و . . . طی سالهای اخیر از عوامل ایجاد کننده دیابت نوع 1 محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: دیابت ، کودک ، انسولین ، قتدخون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.