سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالاری در نشست خبری مطرح کرد:

تخصیص 1میلیون و 784 هزار تعرفه به چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها/ تخلف تبلیغات محیطی مناطق جنوبی، شرقی و غربی پاکسازی می‌شود

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها گفت: 1میلیون و 784 هزار تعرفه به چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها تخصیص پیدا کرده که 700هزار تعرفه نیز در مخزن اصلی نگهداری شده تا در صورت نیاز به شعب اخذ رای تزریق شود.

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، محمد سالاری رئیس هیئت نظارت بر انتخابات چهارمین دوره شورایاری‌ها در نشست خبری ظهر امروز جمعه که در ستاد انتخابات برگزار شد، با اشاره به اقدامات موثر هیئت نظارت بر این دوره از انتخابات اظهار کرد: خوشبختانه طی بازدیدهایی که به همراه تعدادی از هیئت‌های نظارت مرکزی و اعضای شورا از صندوق‌های رای به ویژه صندوق‌های مناطق شرقی داشتیم شاهد حضور با نشاط و با شکوه شهروندان تهرانی در این دوره از انتخابات هستیم.

وی افزود: در محله خودم حدود یک ساعت در صف شعب اخذ رای منتظر بودم تا موفق شوم رای خود را به صندوق بیاندازم که این نشانگر عملکرد موفق شورایاری‌ها در دوره‌های قبل در راس دغدغه‌های شهروندان تهرانی بوده است.

سالاری ادامه داد: این رویداد بزرگ با انتخابات رسمی کشور متفاوت است و این انتخابات یک نهاد اجتماعی و مدنی برای حل مشکلات محلات است امیدواریم با مجموعه اقدامات هیئت نظارت و اجرایی این انتخابات به سمت سیاسی سوق پیدا نکند و به الگوگیری موفق از این انتخابات شاهد اشاعه آن در شهرهای دیگر باشیم.

وی با بیان اینکه شورایاران دیده بان محلات هستند گفت: اداره کلانشهر تهران با مجموعه پیچیدگی مشکلات صرفا توسط اعضای شورای شهر و مدیریت شهری قابل کنترل نیست و شورایاران به عنوان دیده بان و بازوان مشورتی نهاد شورا می‌توانند یار مدیریت شهری در رفع دغدغه‌های مردم باشند.

رئیس هیئت نظارت بر چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها تصریح کرد: اعضای هیئت نظارت مرکزی از ساعت 8صبح در تمامی صندوق‌ها مستقر هستند و در دو ناظر مسئول و مقیم نیز در 1800 صندوق محلات حضور دارند.

وی تاکید کرد: در کنار 4هزار ناظر حاضر در این انتخابات 800نفر از همکاران ستاد مرکزی مناطق و محلات در کنار کمیته بازرسی 31نفره اعضای شورا وظیفه بررسی و راستی آزمایی موقعیت حاکم بر شعب اخذ رای را بر عهده دارند و در نهایت فرمانداری نیز به عنوان ناظر عالی در این انتخابات نظارت دارد تا ما شاهد برگزاری انتخاباتی آرام و سالم در این دوره باشیم.

رئیس هیئت نظارت بر چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها افزود: دغدغه‌هایی که کاندیداها و مردم در این دوره از انتخابات دارند حاکی از نظارت اجتماعی و خود کنترلی مردم بر این انتخابات است که امیدواریم تا پایان ساعت کاری ادامه داشته باشد.

سالاری با اشاره به گزارشات واصله مبنی بر تخلفات محیطی در این دوره از انتخابات تاکید کرد: گزارش تخلفات واصله بیشتر مبتنی بر نصب بیلبورد محیطی در نزدیکی صندوق‌های اخذ رای که متاسفانه شهرداری مناطق به لحاظ عدم تجربه در این انتخابات نسبت به پاکسازی آنها اقدام عاجل انجام نداده‌اند اما این مساله از چشم هیئت ناظران به دور نماند و به سرعت نسبت به پاکسازی آن اقدام کردند.

وی ادامه داد: اعضای هیئت نظارت 9نفره شورا به همراه شهردار مناطق و معاونان شهردار از تمام شعب اخذ رای سرکشی می‌کنند تا با مجموعه نظارت چند سطحی از جمله نظارت هیئت مرکزی، کمیته بازرسی هیئت مرکزی که متشکل از نمایندگان، بازرسان هستند در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این انتخابات نقش موثری را ایفا کنند.

سالاری افزود: یک میلیون و 784 هزار تعرفه به 1800 صندوق اخذ رای تخصیص پیدا کرده و 700هزارتعرفه نیز در سه مخزن اصلی نگهداری شده است تا در صورت نیاز به شعب اخذ رای تزریق شود.

سالاری در پایان گفت: گزارش تخلفات واصله به هیئت نظارت بیشتر در مناطق جنوبی، شرقی و غربی تهران بوده که با مجموعه مذاکرات هیئت نظارت به پاکسازی آن اقدام کردند و تا به این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر خرید و فروش رای به هیئت نظارت نرسیده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: نشست ، سالاری ، انتخابات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.