سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لحظه به لحظه انتخابات شورایاری‌ها

تخصیص 1میلیون و 784 هزار تعرفه به چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها/ تخلف تبلیغات محیطی مناطق جنوبی، شرقی و غربی پاکسازی می‌شود

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها گفت: 1میلیون و 784 هزار تعرفه به چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها تخصیص پیدا کرده که 700هزار تعرفه نیز در مخزن اصلی نگهداری شده تا در صورت نیاز به شعب اخذ رای تزریق شود.

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، محمد سالاری رئیس هیئت نظارت بر انتخابات چهارمین دوره شورایاری‌ها در نشست خبری ظهر امروز جمعه که در ستاد انتخابات برگزار شد، با اشاره به اقدامات موثر هیئت نظارت بر این دوره از انتخابات اظهار کرد: خوشبختانه طی بازدیدهایی که به همراه تعدادی از هیئت‌های نظارت مرکزی و اعضای شورا از صندوق‌های رای به ویژه صندوق‌های مناطق شرقی داشتیم شاهد حضور با نشاط و با شکوه شهروندان تهرانی در این دوره از انتخابات هستیم.

وی افزود: در محله خودم حدود یک ساعت در صف شعب اخذ رای منتظر بودم تا موفق شوم رای خود را به صندوق بیاندازم که این نشانگر عملکرد موفق شورایاری‌ها در دوره‌های قبل در راس دغدغه‌های شهروندان تهرانی بوده است.

سالاری ادامه داد: این رویداد بزرگ با انتخابات رسمی کشور متفاوت است و این انتخابات یک نهاد اجتماعی و مدنی برای حل مشکلات محلات است امیدواریم با مجموعه اقدامات هیئت نظارت و اجرایی این انتخابات به سمت سیاسی سوق پیدا نکند و به الگوگیری موفق از این انتخابات شاهد اشاعه آن در شهرهای دیگر باشیم.

وی با بیان اینکه شورایاران دیده بان محلات هستند گفت: اداره کلانشهر تهران با مجموعه پیچیدگی مشکلات صرفا توسط اعضای شورای شهر و مدیریت شهری قابل کنترل نیست و شورایاران به عنوان دیده بان و بازوان مشورتی نهاد شورا می‌توانند یار مدیریت شهری در رفع دغدغه‌های مردم باشند.

رئیس هیئت نظارت بر چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها تصریح کرد: اعضای هیئت نظارت مرکزی از ساعت 8صبح در تمامی صندوق‌ها مستقر هستند و در دو ناظر مسئول و مقیم نیز در 1800 صندوق محلات حضور دارند.

وی تاکید کرد: در کنار 4هزار ناظر حاضر در این انتخابات 800نفر از همکاران ستاد مرکزی مناطق و محلات در کنار کمیته بازرسی 31نفره اعضای شورا وظیفه بررسی و راستی آزمایی موقعیت حاکم بر شعب اخذ رای را بر عهده دارند و در نهایت فرمانداری نیز به عنوان ناظر عالی در این انتخابات نظارت دارد تا ما شاهد برگزاری انتخاباتی آرام و سالم در این دوره باشیم.

رئیس هیئت نظارت بر چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها افزود: دغدغه‌هایی که کاندیداها و مردم در این دوره از انتخابات دارند حاکی از نظارت اجتماعی و خود کنترلی مردم بر این انتخابات است که امیدواریم تا پایان ساعت کاری ادامه داشته باشد.

سالاری با اشاره به گزارشات واصله مبنی بر تخلفات محیطی در این دوره از انتخابات تاکید کرد: گزارش تخلفات واصله بیشتر مبتنی بر نصب بیلبورد محیطی در نزدیکی صندوق‌های اخذ رای که متاسفانه شهرداری مناطق به لحاظ عدم تجربه در این انتخابات نسبت به پاکسازی آنها اقدام عاجل انجام نداده‌اند اما این مساله از چشم هیئت ناظران به دور نماند و به سرعت نسبت به پاکسازی آن اقدام کردند.

وی ادامه داد: اعضای هیئت نظارت 9نفره شورا به همراه شهردار مناطق و معاونان شهردار از تمام شعب اخذ رای سرکشی می‌کنند تا با مجموعه نظارت چند سطحی از جمله نظارت هیئت مرکزی، کمیته بازرسی هیئت مرکزی که متشکل از نمایندگان، بازرسان هستند در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این انتخابات نقش موثری را ایفا کنند.

سالاری افزود: یک میلیون و 784 هزار تعرفه به 1800 صندوق اخذ رای تخصیص پیدا کرده و 700هزارتعرفه نیز در سه مخزن اصلی نگهداری شده است تا در صورت نیاز به شعب اخذ رای تزریق شود.

سالاری در پایان گفت: گزارش تخلفات واصله به هیئت نظارت بیشتر در مناطق جنوبی، شرقی و غربی تهران بوده که با مجموعه مذاکرات هیئت نظارت به پاکسازی آن اقدام کردند و تا به این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر خرید و فروش رای به هیئت نظارت نرسیده است.

*صحت تخلفات واصله به هیئت نظارت تایید نشده است

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، اقبال شاکری  نایب رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها در نشست خبری ظهر امروز که در ستاد انتخابات شورایاری‌ها برگزار شد با اشاره به عدم صحت تخلفات چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها اظهار کرد: گزارشات مختلفی مبنی بر وقوع تخلف در شعب اخذ رای به دست ما رسید که نمایندگان هیئت نظارت صحت آن را رد کردند .

وی ادامه داد: 13هزار کاندید در 154 محله رقابت انتخاباتی دارند که در بازدید میدانی اخیر ما شاهد استقبال پرشور از جانب همشهریان بودیم.

وی افزود: بازدیدی که از مناطق شمال شرق، شمال غرب داشتیم حاکی از آن است که مردم در این انتخابات به بلوغ سیاسی و اجتماعی کامل رسیده‌اند و وارد گود انتخاباتی شده‌اند تا نمایندگان خود را برای رفع معضلات شهری و مدیریت مطلوب انتخاب کنند.

شاکری در پایان گفت: گزارشات واصله از تخلفات انتخاباتی در این موارد امری عادی است و نباید به این شایعات اهمیت داد و این انتخابات در فضای کاملا سالم و قانونی در حال برگزاری است.

*شهروندان از شورایاری‌ها متوقع باشند

به گزارشخبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نشست خبری که با موضوع انتخابات شورایاری‌ها در ستاد خبری شورایاری‌ها برگزار شد با بیان  اینکه مردم باید تصمیم خود را زودتر و جدی‌تر عملی کنند اظهار کرد: شهروندان نسبت به حضور در پای صندوق‌های رای و انتخاب معتمدین محل خود اقدام کنند تا با خرد جمعی محله خود را آبادتر کنند.

وی با بیان اینکه شورایاری‌ها و انجمن‌های محلی چشمان شورا در محلات  هستند افزود: با تشکیل شورایاری‌ها ارتباط ما با محلات نزدیکتر، صمیمانه‌تر، سریع تر خواهد بود چرا که اطلاعات و همکاری‌های مردمی برای ما جایگاه بسیار بالایی دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در مدیریت محله،‌سرا و خانه‌های محلات  بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها فرهنگیست و البته این خود مردم هستند که در زمینه‌های فرهنگی تلاش می‌کنند و مباحث فرهنگی محله خود را مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر خود در شورا نبودم به عنوان شهروند از شورایاری‌ها متوقع بودم گفت: مردم نباید فقط از نمایندگان خود در شورایاری‌ها درخواست داشته باشند بلکه باید از آنان توقع داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان در خصوص وظایف شورایاری‌ها گفت: شورایاری‌ها قاعدتا نمی‌توانند در زمینه پروژه های بزرگ و یا ترافیک فعالیت کنند بلکه به عنوان مدیریت محله باید بیشتر به مباحث خود محله بپردازند و مشکلاتی که برای مردم محله به وجود می‌اید را به مدیریت شهری انتقال دهند و پیگیری کنند.

*انتخاب 13نفر به عنوان اعضای امنای هر محله/ 6عضو غیرمستقیم انتخاب می‌شوند

به گزارش  خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، مرتضی طلایی رئیس هیئت اجرایی انتخابات چهارمین دوره شورایاری‌ها در نشست خبری که با موضوع انتخاب شورایاری‌ها در ستاد خبری انتخابات برگزار شد با بیان اینکه امروز شاهد یکی از بزرگترین رویدادهای اجتماعی شهر هستیم اظهار کرد: خوشبختانه امروز توانستیم با همکاری و همدلی وزارت کشور، فرمانداری و استانداری و همه همکاران در مدیریت شهری و البته اعضای شورای شهر تمام تلاش‌ها و مساعدت‌ها را برای برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها را به ثمر برسانیم و شیرینی سپردن امور مردم به دست خودشان را بچشیم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر 25هزار نفر نیروی داوطلب از جمله عوامل خدماتی و انتظامی در 1800شعبه اخذ رای در 354 محله شهر تهران در حال فعالیت هستند.

طلایی با بیان اینکه در هر محله 7نفر از داوطلبان  که بیشتری آرا را کسب کنند به عنوان شورایاری محلات برگزیده می‌شوند گفت: همچنین 3نفر نیز به عنوان علی البدل تعیین خواهد شد ضمن اینکه نکته مهم این است که در فرآیند تکمیل این رویداد شهری در مرحله دوم انتخاب  6 عضو غیر مستقیم است که به 7نفر عضو شورایاری ملحق می‌شوند.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات چهارمین دوره شورایاری‌ها در خصوص نحوه تعیین این 6عضو ادامه داد: در این میان 1نفر از ائمه جماعات و 2نفر از نهادهای آموزشی دخترانه و پسرانه ، 1نفر از نهادی اجتماعی و هیئات مذهبی، 1نفر از کسبه و 1نفر نیز از پایگاه بسیج 6عضوی هستند که به طور غیر مستقیم انتخاب می‌شوند.

وی اضافه  کرد: پس ازانتخاب 13 نفر به عنوان اعضای اصلی امنای شهر تهران، از ابتدای سال 94 با انتخابات داخلی امنا نسبت به انتخاب دبیر شورایاری اقدام خواهیم کرد و 354 سرامحله را تقدیم آنان می‌کنیم.

طلایی با بیان اینکه اعضای امنا مکلف به انتخاب مدیر محله هستند گفت: 3وظیفه عمده برای این نهاد در نظر گرفته شده است که عبارتند از: کمک به تصمیم سازی‌ها به شورای شهر تهران و نیازسنجی و انتقال و پیگیری مطالبات شهروندان، نظارت بر مجموعه مدیریت شهری و فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و .. که سطح آن را مدیریت شهری تعیین می‌کند.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات شورایاری‌ها از دیدار قرارگاه فرهنگی خبر داد و افزود: این قرارگاه از نهادهای فرهنگی تشکیل می‌شود و محورآن مسجد است.

وی افزود: دراین قرارگاه امر نیازسنجی و برنامه ریزی برای حفظ ارزش‌ها عملیاتی می‌شود.

طلایی با تاکید بر اینکه یک دوم جایگاه شورایاری‌ها باید متعلق به بانوان باشد افزود: در حال حاضر 20نفر از داوطلبان شورایاری‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند.

*اسامی منتخبین مردم شنبه اعلام می‌شود

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، محمد سالاری رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورایاری ها و عضو شورای اسلامی شهر تهران با حضور در مسجد‌الاقصی در محله تهرانپارس غربی رای خود را به صندوق انداخت.

سالاری در ادامه در جمع خبرنگاران در خصوص اعلام نتایج انتخابات شورایاری‌ها اظهار کرد: اسامی منتخبین مردم در جریان انتخابات چهارمین دوره شورایاری ها روز شنبه و یا نهایتا تا روز یکشنبه اعلام می‌شود.

وی در ادامه صف‌های بسته شده توسط مردم برای شرکت در انتخابات را همانند صف‌های انتخابات ریاست جمهوری دانست و گفت: مردم باید به عنوان شهروندان تهرانی تعلق خاطر و تعصب را به محله خود داشته باشند و در راستای شناسایی مشکلات و چالش‌های محله خود، با حضور در انتخابات برای تعیین شورایاری‌های محله خود این هدف را عملیاتی کنند.

وی در ادامه افزود: در این صورت ما نیز می‌توانیم در فرایند تصمیم گیری در شورای شهر از نظارات شهروندان مطلع باشیم.

وی در خصوص روند برگزاری انتخابات گفت: با مجموعه تدابیر و تمهیدات پیش بینی شده 4هزار و 800 ناظر بر جریان انتخابات نظارت می کنند.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات همچنین یادآور شد: 1800 صندوق رای در 354 محله آماده اخذ آرای شهروندان تهرانی است ضمن اینکه بر هر صندوق 2ناظر مستقر هستند.

سالاری در خصوص تعرفه‌های توزیع شده گفت: تاکنون 1میلیون و 800هزارتعرفه میان شعب اخذ رای براساس نیازسنجی‌های محلات توزیع شده است.


*انتخاب سرنوشت محلات به دستان مردم/ جز 10نفر اول رای خود را به صندوق انداختم 

به گزارش  خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام امرودی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در ستاد هماهنگی شورایاری‌های محلات شهر تهران اظهار کرد: یکی از هدایایی که امام خمینی (ره) به ملت ایران دادند انتخاب سرنوشت جامعه به دست مردم بود و امروز هم انتخابات نمایندگان محلات به دست مردم سپرده شده است.

وی در ادامه بیان کرد: امروز که برای رای دادن به مسجد امیر در منطقه 6 مراجعه نمودم پیش از آن فکر می‌کردم که نفری اولی باشم در انتخابات شرکت کردم اما حضور چشمگیر اول وقت مردم برایم تعجب آور بود و دهمین نفری بودم که در انتخابات رای خود را به صندوق انداختم.

این مقام مسئول در پایان افزود: شهروندان تهرانی سعی کنند افراد شایسته‌ای را که چندین سال سرنوشت محله شان را رقم می‌زند انتخاب کنند و برای انتخاب فرد مورد نظر از دیگران مشورت بگیرند.


*همراه داشتن شناسنامه برای شرکت در انتخابات شورایاری محلات شهر تهران الزامی است 

به گزارش  خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، طلایی رئیس ستاد شورایاری‌های محلات شهر تهران در ستاد هماهنگی شورایاری‌های شهر تهران اظهار کرد:امروز چهارمین دوره شورایاری محلات تهران از ساعت 9 فعالیت خود را آغاز و محل‌های اخذ رای شهروندان تهرانی برای شرکت در انتخابات هستند و این انتخابات به عنوان برگه زرین انتخابات به نمایش گزارده خواهد شد چرا که کشورهای خارجی باید بدانند در ایران برای انتخابات شورایاری‌های محلات نیز مردم نقش دارند.

وی در ادامه بیان کرد: در سطح شهر تهران 1800 نقطه اخذ رای در 150 محله اخذ رای وجود دارد و در نهایت از هر محله 7تن به عنوان اعضای اصلی انتخاب می‌شوند که 12ساعت پس از پایان انتخابات نفرات برتر اعلام خواهند شد.

رئیس ستاد شورایاری‌های محلات شهر تهران افزود: شرایط عمومی برای شرکت در انتخابات داشتن حداقل سن 18سال است و شهروندان تهرانی برای انتخاب نماینده محله خود می‌بایست شناسنامه و کارت ملی به همراه داشته چراکه در شناسنامه باید مهر خورده شود.

طلایی در پایان به شهروندان توصیه کرد: مردم سعی کنند در خود محلات خود فرد مورد نظر را انتخاب و به او رای بدهند چراکه خلاف آن حق‌الناس است.

*آغاز چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها در 354 محله

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، امروز22اسفند چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها از ساعت 9صبح آغاز شده و حوزه‌های انتخاباتی در 354 محله آماده دریافت برگ‌های زرین انتخاباتی همشهریان هستند.

براساس این گزارش 4هزار و 800 ناظر مسئولیت صیانت از آراء مردم را بر عهده دارند.

همچنین لازم به ذکر است 2هزار و 500 داوطلب لباس شورایا‌ری‌ها را به تن دارند.

انتهای پیام/
برچسب ها: انتخابات ، شورایاری ، صبح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
عماد
۲۲:۳۲ ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
باسلام در محله سنگلج یکی از کاندیدا علنا رای افراد میخرید
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
صیانت از آراء مردم!!!!!