سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در محکومیت جنایات داعش؛

تجمع آشوریان مقابل دفتر سازمان ملل برگزار شد

جمعی از آشوریان صبح امروز در محکومیت جنایات داعش علیه آشوریان عراق و سوریه و تخریب یادمانهای آشوری در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در کشورمان تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، تعدادی از آشوریان تهران و برخی از شهرستان‌ها ضمن محکومیت اقدامات داعش در تخریب آثار تمدن آشوری و کشتار وحشیانه مردم آشوری و مسلمان عراق و سوریه با تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل خواستار اتحاد سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی برای مقابله با ادامه نسل کشی توسط داعش در سوریه و عراق شدند.

در بیانیه پایانی این تجمع که توسط یوناتن بت کلیا نماینده‌ آشوریان ایران در مجلس شورای اسلامی قرائت شد، آمده است:‌ دنیا بداند شرممان می‌آید بگوییم در دوران توجه پیش‌تاخته‌ی بشری امروز چه بر سر آشوریها و چه بر سر ملت‌های مظلوم و یتیم جهان رفت. آنچه در یک سال پیش بر آشوریها گذشت در تاریخ بشر تکرار شدنی نیست. ملتی بزرگ با پشتوانه تمدن بیش از تاریخ از خانه و سرزمینشان رانده و به کوچ اجباری و دردانگیز مجبور شدند و چه نسل‌هایی در راه ماندند نسل‌هایی که با طاعون، تیفوس و گرسنگی به فنا رفت و با کابوس جنگ، قحطی و گرسنگی دست و پنجه نرم کردند. یک صد سال از آن هنگام گذشت. اما بار دیگر آن قتل عام‌ها و نسل‌کشی‌ها در عراق و سوریه از سر گرفته شد و آشوریان همراه با ارمنیان به تیغ جباران عثمانی سر بریده شدند.

اکنون با علم دین داعشی آمده که مغولان و تیموریان را روسفید کرده و شهر نمرود نگین تمدن آشوری را دریده و به فرموده مقام معظم رهبری این اقدامات جنگ انسانیت و بربریت است. این آرزوی ستمگرانی است که ظلم بر شیعیان بر مردم غزه، فلسطین و فلسطینیان را روا می‌داند همان صهیونیستی که تشنه خون بشر و شکست آشوریان است و داعش تکه‌های جگر سرزمین‌های سوریه و عراق را با چنگال خونین و درنده‌اش از کالبد تاریخ بشر بیرون می‌کشد و هیچ گاه مظالمی که در این برهه بر آشوریها و ایزدی‌ها می‌رود از یاد نخواهد رفت و روزی بشر با شرمساری از ظلم و جنایتهایی که بر ملت‌های مظلوم رفته یاد و بر مدعیان حقوق بشر لعنت خواهد فرستاد. ما آشوریان با تجمع مقابل دفتر سازمان ملل از سازمان ملل انتظار داریم با هماهنگی مجامع بین‌المللی حقوق بشر و پارلمان اروپا نسبت به تشکیل جلسه فوری شورای امنیت و بسیج امکانات برای آزادی اسیران آشوری از چنگال دیو صفت داعش اقدام کند.

همچنین توقف فوری این جنایات علیه مسیحیان و مسلمانان در سرزمین‌های باستانی سوریه و عراق را با مقاومت در برابر گروه داعش رقم بزند. ضمن آن که رفع محاصره حتکه سوریه که جهت ارسال کمکهای انسان دوستانه برای آشوریان، توقف تخریب بناهای تاریخی،مصادیق و کلیساها و یادگارهای تمدن بشری در شرح های عراق و سوریه من جمله موصل و نمرود و دفاع سازمان ملل از حقوق مظلومان عراق و سوریه را خواستاریم و در پایان نیز از مسئولین جمهوری اسلامی برای دفاع از حقوق مظلومان جهان حمایت و قدردانی می‌کنیم و سپاسگزار نهادهای نظام و دیگر آحاد دولتمردان جمهوری اسلامی هستیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.