سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسای مجلس ایران و کویت در جمع خبرنگاران مطرح کردند؛

افزایش همگرایی در منطقه برای مبارزه با تروریسم/رایزنی ایران و کویت درباره مذاکرات هسته‌ای

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت افزایش همگرایی در منطقه برای مقابله با تروریسم گفت: با توجه به پیچیدگی‌های منطقه باید همکاری منطق‌ ای برای جلوگیری از حرکت‌های تروریستی افزایش یابد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی امروز (سه شنبه 19 اسفند ماه) پس از دیدار با المرزوق الغانم رئیس مجلس کویت در جمع خبرنگاران گفت: ما مذاکرات بسیار خوبی در راستای افزایش همکاری های پارلمانی میان دو کشور داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در این دیدار در مورد مسائل مهم منطقه ای رایزنی‌هایی انجام گرفت، اظهار داشت: ما در این دیدار در مورد نقش سازنده امیر کویت در مسائل منطقه ای صحبت کردیم.

وی افزود: سفر امیر کویت به ایران سفر بسیار موفقی بود و توافقات خوبی در این راستا انجام شد که در مذاکرات امروز ما مسائل مربوط به سفر امیر کویت پیگیری شد.

لاریجانی با اشاره به اینکه کویت کشور دوست ما است گفت: در این راستا ما لازم دیدیم که این کشور را در جریان مذاکرات هسته ای قرار دهیم.

وی گفت: همیشه رابطه بین ما و کویت  خوب بوده است از این رو ما آنان را در جریان مذاکرات قرار دادیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی مذاکرات امروز خود را بسیار سازنده، مثبت و خیرخواهانه دانست و گفت: به دلیل پیچیدگی ها در منطقه باید همگرایی مان را افزایش دهیم مخصوصاً با حرکت های تروریستی که در منطقه ایجاد شده وظیفه خود می دانیم که ارتباطمان با دوستانمان را در منطقه نزدیک تر کنیم.

وی تأکید کرد: ایران هر چقدر توان دارد در خدمت به کشور های منطقه به کار خواهد برد.

وی گفت: اعتقاد ما این است که کشورها باید بیش از هر چیز در کنار هم باشند تا ثبات در منطقه ایجاد شود.

همچنین در این نشست خبری المرزوق الغانم رئیس مجلس کویت گفت: مذاکرات امروز ما با رئیس مجلس ایران بسیار شفاف و صریح بود.

وی افزود: ما شاهد  مرحله سختی در منطقه هستیم و التهاب هایی را می بینیم که در مورد این چالش ها امروز با رئیس مجلس ایران صحبت هایی انجام دادیم.

وی با تأکید بر اینکه این گفتگوها می تواند نتایج مثبتی داشته باشد اظهار داشت: ما در مورد برنامه هسته ای ایران نیز در این نشست صحبت کردیم و آقای لاریجانی ما را در جریان آخرین اتفاقات گذاشتند.

المرزوق الغانم اضافه کرد: ما همچنین درباره پرونده های معلق در منطقه به صورت مفصل بحث کردیم و با توجه به درایت و حکمت آقای لاریجانی روی ایشان حساب می کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد: همه پرونده ها از جمله پرونده فلات قاره و تقسیم مرزها به نتیجه برسد.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.