سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعطای نشان افتخار مبارزه با نژاد پرستی به اتوئو

ساموئل اتوئل ملی پوش سابق تیم فوتبال کامرون و باشگاه بارسلونا در کاخ کنزینگتون لندن عالی ترین نشان افتخار مبارزه با نژاد پرستی را دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس پرس، اتوئو به عنوان یک فوتبالیست سیاه پوست چلسی بخش، اصلی دوران بازی حرفه‌ای خود را در لیگ‌های اروپایی سپری کرد و طی این مدت برها توهین‌های نژاد‌پرستانه قرار گرفت، اما این مهاجم توانمند هرگز واکنش غیر معقولی نسبت به توهین‌ها از خودشان نداد. 

شورای مصالحه و بردباری اروپا طی مراسمی در کنزینگتون لندن به ساموئل اتوئو نشان عالی افتخار سال‌ها مبارزه با نژاد پرستی در کنار بردباری و تحمل چنین رفتارهایی اعطا شد. 

لازم به ذکر است، اتوئو هم اکنون بازیکن تیم سمپدوریا ایتالیا بوده و بابت رفتاری که در جریان توهین نژاد‌پرستانه سال 2006 زمانیکه برای تیم بارسلونا بازی می‌کرد، شهرت یافت. 
 
اتوئو به هنگام دریافت جایزه گفت: از آن روز به بعد تصمیم گرفتم تمام تلاش خود را برای مبارزه با نژاد پرستی علیه فوتبالیست‌های رنگین پوست در اروپا به کار بندم. بهترین راه ممکن، محکم ایستادن و فریاد زدن علیه تمامی اقدامات نژاد‌پرستانه است، وقتی در اسپانیا بودم هواداران تیم حریف برای من صدای میمون در می‌آوردند، اما با حفظ آرامش و ارائه بازی زیبا توانستم موجب پیروزی تیم خود شده و پاسخ مناسبی به آنها دهم. 

یادآور می شود: اتوئو 4 مرتبه به عنوان برترین فوتبالیست سال آفریقا انتخاب شد. 
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.