سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر شورای عالی فضای مجازی:

قدرت جمهوری اسلامی ایران قابل چانه زنی نیست

انتظاری گفت: قدرت کشور جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و سطح بین‌الملل بی‌نظیر است و قابل چانه زنی هم نیست.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ انتظاری دبیر شورای عالی فضای مجازی در چهاردهمین کنفرانس انجمن هوافضای ایران که در سالن همایشهای سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی کشور برگزار شد ، طی سخنرانی گفت: اولین پیشنهاد طراحی ماهواره در سال 73 بیان و پس از آن در فرآیند بررسی قرار گرفت. چنانچه پایه گذاری ساخت ماهواره در بخش غیر نظامی در سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی کشور آغاز شد. 

وی افزود: ماهواره مصباح آماده شد و تا پای پرتاب هم رفت اما به دلیل تحریم شرکت پرتاپ کننده از پرتاپ این ماهواره خودداری به عمل آمد و همین امر منجر شد که کشور به تکنولوژی کلیدی ساخت ماهواره دست یابد. 

انتظاری تصریح کرد: هم‌اکنون توانمندی‌های خوبی از نظر متخصصین در کشور وجود دارد چنانچه چند دانشگاه امیر کبیر و شریف تجربه خوبی در مورد ساخت انواع ماهواره را دارند و قدرت جمهوری اسلامی ایران نه تنها در سطح منطقه بلکه در سطح بین‌الملل نیز بی‌نظیر است و قابل چانه زنی هم نیست. 

وی خاطر نشان کرد: لزوم مدیریت پایدار، اداره شدن به صورت تخصصی و راهبردی در مدیریت‌ها و تصمیمات پایدار برای این فناوری از جمله الزامات آینده کشور در این فناوری محسوب می‌شود. 

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.