سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جلسه امروز شورای شهر مطرح شد:

اساسنامه شرکت شهربان اصلاح می شود

در جریان یکصد و سی و هشتیمن جلسه علنی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران یک فوریت لایحه اصلاحیه مواد ۶ و ۱۰ و ۳۰ اساس نامه شرکت شهربان تصویب شد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تاخیر ۹ ماهه شهرداری در ارسال این لایحه به شورای شهر، گفت: بر اساس تبصره های بودجه سال ۹۳ شورای شهر، شهرداری تهران را مکلف کرده بود آیین نامه اجرایی شرکت شهربان را برای تصویب ارسال کند. 

وی افزود: بر اساس این تبصره بودجه سال ۹۳ این شرکت منوط به تصویب آیین نامه شد چرا که باید ارتباط شرکت شهربان با آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ مشخص شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، تاکید کرد:‌ طی جلسات مستمری که با شرکت شهربان در کمیسیون برگزار شد تغییر هیات مدیره داخلی و تغییراتی در اساسنامه و آیین نامه بررسی شد و لازم است پیش از پایان سال این لایحه تصویب شود. 

احمد دنیامالی در مخالفت با یک فوریت این لایحه، گفت: در شهرداری تهران مجموعه های بسیار زیادی مثل حریم بان، شهربان و پسماند وجود دارد که وظایف نظارتی دارند اما هر کدام با ساز و کار خودشان عمل می کنند.

ریئس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران بر بررسی اساس نامه همه این بخش ها در قالب یک مجموعه کلان تاکید کرد و گفت:‌ما می توانیم اساس نامه شهربان را کلی تر ببینیم که وظایف مجموعه های نظارتی دیگر را هم قاعده مند کنیم.

حقانی در موافقت با این لایحه تاکید کرد: شرکت های حریم بان معبربان و شهربان باید ادغام شود تا جایگاه واقعی خودشان را در حوزه خدمات شهری پیدا کنند. بسیاری از وظایفی که در اساس نامه شرکت ها بود در این اساس نامه دیده می شود.

در پایان پس از بحث و بررسی های انجام شده یک فوریت این لایحه تصویب شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.