سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

35 تا 40 میلیون نفر در جهان گرفتار ایدز هستند

برخی از آمارها نشان می‌دهندکه حدود 35 تا 40 میلیون نفر در سراسر جهان گرفتار بیماری ایدز بوده و درصد زیادی از آنها از بیماری خود بی‌اطلاع هستند.

احمد سراوانی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: سندرم نقص ایمنی اکتسابی یا همان ایدز، یک مشکل جهانی است و درصد زیادی از افراد کشورهای مختلف، گرفتار آن هستند.

وی تأکید کرد: برخی از آمارها نشان می‌دهند که حدود 35 تا 40 میلیون نفر در سراسر جهان گرفتار بیماری ایدز بوده و درصد زیادی از آنها از بیماری خود بی‌اطلاع هستند.

سراوانی با اشاره به اینکه بیماری ایدز در برخی از کشورها بسیار شایع است، یادآور شد: به عنوان مثال در کشوری مانند هند شیوع ایدز بسیار بالا و در واقع درصد قابل توجهی از تعداد کل مبتلایان به ایدز در جهان، در هند زندگی می‌کنند.

وی اظهار داشت: سایر کشورهای در حال توسعه نیز با بیماری ایدز دست به گریبانند و هزینه‌های جانی و مالی زیادی را متحمل می‌شوند.

سراوانی خاطرنشان کرد: البته کشورهای پیشرفته و صنعتی با تمهیداتی که اندیشیده‌اند، توانسته‌اند از شیوع و بروز ایدز تا حد زیادی جلوگیری کنند و در واقع جلوی گسترش این بیماری را بگیرند.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.