سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چمران در یکصد و سی و هشتمین جلسه علنی شورای مطرح کرد:

واگذاری بیش از هزار هکتار فضای سبز سازمان‌ها و نهاد‌ها به شهرداری/وجود معادن شن و ماسه یکی از علل ریز گردهاست

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بیش از هزار هکتار از فضا‌های سبز سازمان‌ها و نهاد‌ها در اختیار شهرداری قرار گرفت تا مورد استفاده مردم قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مهدی چمران در یکصد و سی و هشتمین جلسه علنی شورای شهر که امروز (سه شنبه) در تالار شورای شهر برگزار شد، به دیدار اخیر اعضای شورای شهر با مقام معظم رهبری اشاره، اظهار کرد: پس از ملاقات اعضای شواری شهر با رهبر معظم انقلاب حرکت شهرداری برای اجرای دستورات مقام معظم رهبری شروع شد و در جلسه‌ای که دیروز با وزیر اطلاعات داشتیم، بیش از هزار هکتار از فضاهای سبز سازمان‌ها و نهاد‌ها در اختیار شهردرای قرار گرفت تا شهرداری نیز این فضاها را در برای استفاده مردم در اختیار شهروندان قرار دهد.

وی در ادامه افزود: این واگذاری تا قبل از عید صورت می‌گیرد و اطلاعات دقیق آن اعلام خواهد شد تا مردم بتوانند از این فضاها استفاده کنند.

چمران ادامه داد: مسئله دیگر اتمام حجتی بود که هم به شورا و به شهرداری و هم به سازمان حفاظت محیط زیست و هم به قوه قضاییه مطرح شد که جنگل‌ها و مراتع طبیعی به راحتی تخریب نشوند، چرا که بسیاری از مواقع احکام صادره به ضرر مردم خواهد بود. به عنوان مثال در مسئله باغات کن که بر اساس مصوبات قرار بود به پهنه‌ G تبدیل شود، با دهن کجی یک یا دو شرکت تعاونی که حکم دادگاه را داشتند، این کار صورت نگرفت و این نشان دهنده بی عرضگی ماست.

رئیس شورای شهر با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم به این شرکت‌ها و افراد ضرر برسانیم، گفت: این افراد می‌توانند کنار این باغات ساختمان سازی کنند.

وی همچنین به منابع داخلی آلایندگی ریزگرد‌ها اشاره و تصریح کرد: وجود معادن شن و ماسه در منطقه 18 یکی از این منابع است که حدود 20 سال از حکم توقف فعالیت آن می‌گذرد اما همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و این سوال بوجود می‌آید که چرا باید عده‌ای سودآوری کنند و عده‌ای دیگر راهی بیمارستان‌ها شوند؟ چمران در همین خصوص از شهردار منطقه 18 خواست که جلوی این کار را بگیرد و حتی اگر حکم دادگاه را ندارد، بر مبنای دستور مقام معظم رهبری عمل کند، چرا که شورای شهر پشتیبانی‌های لازم را انجام خواهد داد.

چمران تاکید کرد: در این شرایط آلودگی هوا، اینکه دلیل آنان برای عدم توقف فعالیت معادن شن و ماسه این باشد که عده‌ای در آن‌جا کار می‌کنند و بیمه هزینه آنان را پرداخت می‌کند، درست نیست.

رئیس شورای شهر در پایان به انتخاب فرمانده جدید نیروی انتظامی اشاره و تاکید کرد: از فرمانده سابق نیروی انتظامی سردار اسماعیل احمدی مقدم که تلاش‌های فراوان و همکاری خوبی را با مدیریت شهری داشته‌اند، تشکر می‌کنیم و به سردار اشتری فرمانده جدید نیروی انتظامی تبریک می‌گوییم و آرزوی موفقیت برای وی داریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورا ، شهر ، جلسه ، علنی ، چمران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.