سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیر سرتیپ پوردستان در جمع خبرنگاران عنوان کرد:

ساخت روبات‌های حمل‌کننده تیربار و موشک/ساخت سلاح تک تیرانداز 23 میلی‌متری

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: سازمان تحقیقات جهاد خودکفایی روی روبات‌هایی کار می‌کند که با کنترل از راه دور حرکت کنند و تیربارها و موشک‌های ما را حمل کنند.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در پایان جشنواره "جوان سرباز" که صبح امروز در مرکز آموزش و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان جهاد خودکفایی روی روبات‌هایی کار می‌کند که با کنترل از راه دور می‌توانند حرکت کنند و تیربارها و موشک‌های ما را حمل کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش از ساخت یک سلاح تک تیرانداز 23 میلی‌متری خبر داد که برای اولین بار در جهان ساخته می‌شود.

وی افزود: ما در همه ارتش‌های جهان چنین سلاحی نداریم که 23 میلی‌متر کالیبر داشته باشد.

امیر سرتیپ پوردستان با یادآوری اینکه از 48 هزار شهید ارتش، 40 هزار نفر آن سربازان وظیفه بودند، اظهار داشت: یکی از محورهای دفاع مقدس سربازهای ما هستند که با ایثار خودشان رکن‌های دفاعی کشور را رقم می‌زنند.

وی تصریح کرد: سربازان در سال‌های دفاع مقدس موجب شدند تا به پیروزی‌های شگرفی دست یابیم و امروز هم طراوت پادگان‌های ما از سربازان است.

امیر پوردستان با بیان اینکه یکی از تدبیرات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری تکریم سربازان است، بیان داشت: همه تلاش‌های ما این است که سربازان ضمن تکریم به عنوان حلقه‌ای از حلقه‌های امنیتی و نظامی نیروهای مسلح به کار گیری شوند و در مرحله دوم از توانمندی‌های آنان استفاده کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطر نشان کرد: در قسمت‌های فنی، مهندسی و تحقیقاتی هم از قابلیت‌های آن‌ها استفاده می‌کنیم و از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای هم خواسته‌ایم تا با همکاری یکدیگر موجبات کسب مهارت سربازان حین خدمت را فراهم کنیم تا بعد از خدمت بتوانند در هر کجای جامعه که هستند مفید واقع شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.