سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«حمید بهمنی» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نگاه مسئولان فرهنگی به حوزه‌ی فرهنگ اشتباه است/ باید ظرفیتهای شهرستان‌ها را فعال کنیم

کارگردان «گام‌های شیدایی» گفت: تمام اتفاقات در تهران طراحی شده و باید ظرفیتهای فرهنگی و هنری را در شهرستان فعال کنیم.

"حمید بهمنی" کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص تأثیر فرهنگ و هنر در مهاجرت شهرستانی‌ها به تهران بیان کرد: اگر بخواهیم در هنرمندان سینما و تلویزیون نگاهی گذرا به گذشته آنها داشته باشیم، در حال حاضر 95 درصد هنرمندان ما در عرصه‌های مختلف هنری از شهرستان‌ها به تهران آمدند و در کار خود موفق هستند.

وی ضمن اشاره به این نکته که در حوزه‌ی فرهنگ بعضی از شهرستان‌ها مهد فرهنگ هستند، افزود: برخی از مسئولان فرهنگی شهرستان‌ها نمی‌دانند که درد سینما و فرهنگ چیست؟ به همین دلیل بعضی از هنرمندان شهرستانی به تهران می‌آیند چون در پایتخت می‌توانند بهتر حرف بزنند و حضور رسانه‌ها نیز به این مسئله دامن می‌زند.

وی با اشاره به تأثیر مدیریت‌های غلط در مهاجرت شهرستانی‌های هنر دوست به تهران عنوان کرد: بعضی از فیلم‌های کوتاه شهرستانی‌ها یک سر و گردن بهتر از فیلم‌های تهرانی است، اما اینقدر سخت‌گیری کرده و چوب لای چرخ آنها می‌گذارند که از کار صرف نظر کرده و یا برای ارائه آثارشان به تهران می‌آیند، که حضور آنها در تهران هم مشکلاتی چون هزینه و مسکن را برای آنها خواهد داشت.

وی اظهار داشت: باید ظرفیت‌های شهرستان‌ها را فعال کرد، تمام اتفاقات در تهران طراحی می‌شود. البته خاک ایران از هر لحاظ منحصر به فرد است و در تمام کشور می‌توان در حوزه‌ی فرهنگ و هنر موفق بود.

بهمنی ضمن اشاره به این نکته که برخی از مدیران فرهنگی شهرستان‌ها دغدغه فرهنگی ندارند، گفت: هنرمندان برای ساخت فیلم آموزش ایده و فیلم‌های مختلفی را دیدند و در این زمینه تلاش کردند اما برخی از مدیران شهرستانها فرهنگ را درک نکرده‌اند چون رنج کشیده این عرصه نیستند.

این کارگردان سینما افزود: نگاه برخی از مسئولان فرهنگی به فرهنگ اشتباه بوده در صورتی که  فرهنگ، سبک زندگی، ترویج مفاهیم و ... است.

بهمن خاطر نشان کرد: ضعف ما از مدیریت کلان است؛ طبق گفته مقام معظم رهبری که فرموده‌اند فضای هنر یک راهکار مناسب برای نشان دادن مسائل دینی است که متأسفانه این فرموده ایشان هنوز بالقوه مانده است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.