سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرهنگ آزوغ خبر داد

برگزاری یادواره کشوری شهید شاخص بسیج عشایری شهید "غیوری‌زاده" در سال ۹۳ در "ایلام"

مسئول سازمان بسیج عشایری کشور از برگزاری یادواره کشوری شهید شاخص بسیج عشایری شهید غیوری‌زاده در سال ۹۳ خبر داد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران ؛ به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج، سرهنگ "آزوغ " مسئول سازمان بسیج عشایری کشور از برگزاری یادواره کشوری شهید شاخص بسیج عشایری شهید غیوری‌زاده در سال ۹۳ خبر داد. 

زمان برگزاری ادواره کشوری شهید شاخص بسیج عشایری
 مسئول سازمان بسیج عشایری کشور  یادآور شد: این یادواره در ۲۰ اسفند ماه در منطقه عمومی شهرستان "ملکشاهی" با همکاری سپاه "ایلام" برگزار می‌گردد. 

وی تصریح کرد: این مراسم با حضور عشایر شهرستان ملکشاهی ایلام با لباس محلی و خاص شهرستان و برنامه سنتی چمره و با حضور جمعیتی بالغ بر ۶ هزار نفر در این شهرستان برگزار می‌گردد. 

برنامه‌های یادواره کشوری شهید شاخص بسیج عشایری

آزوغ گفت: توزیع کتاب زندگانی شهید غیوری‌زاده، برنامه محلی چمر (نزدیک ۵۰۰ نفر برادر و خواهر با لباس عشایری داخل حلقه‌ای می‌شوند و شاعران با زبان کردی در وصف شهدا مدیحه سرایی می‌کنند و حالت حزن و اندوه همراه با عزاداری برپا می‌شود.) ،تفحص نمادین پیکر شهید غیوری‌زاده، آزادسازی چند کبوتر به نشانه شهداء، اجرای برنامه‌های بومی و محلی، طبخ غذای سنتی و توزیع بین شرکت کنندگان، اجرای نمایشنامه‌ای با مضمون مادر شهید "غیوری‌زاده" با اجرای هنرمندان ارزشی منطقه از جمله برنامه های پیش بینی شده است و  در پایان مراسم کلیه شرکت کنندگان با شعار "لبیک یا رسول الله" مراسم را به اتمام می‌رسانند. 

لازم به توضیح است سردار شهید "علی غیوری‌زاده" در سال ۱۳۳۲ در بخش "ملکشاهی" در استان "ایلام" به دنیا آمد. در عملیات "ماووت" فرمانده گردان بود. او قله سوق الجیشی دو قلو را تحویل گرفت. او در مسئولیت‌های فرمانده گردان، جانشین گردان، نیروی اطلاعات و عملیات مشغول خدمت بود. در عملیات "والفجر ۳"، "والفجر ۵"، "والفجر ۹"، "والفجر ۱۰"، "کربلای ۱"، "کربلای ۴"، "کربلای ۱۰"، "نصر ۴ " و "نصر ۸ " با مسئولیت‌های مختلف حضوری فعال داشت. هر جا که علی بود آرامش خاطر فرماندهان فراهم بود. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.