سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس؛

پایگاه‌های سلامت کشور افزایش می‌یابند

رئیس مرکز توسعه و گسترش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: تا اردیبهشت سال آینده در سراسر کشور به ازای هر ۱۲ هزارو ۵۰۰ نفر جمعیت شهری یک پایگاه سلامت راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس کلانتری افزود: اجرای برنامه های بهداشت و سلامت  مادر و کودک، کودکان زیر ۶ سال، نوجوانان و غربالگری بیماری های غیر واگیر دیابت، فشار خون و چاقی در میانسالان از مهمترین خدمات این پایگاه ها است.

وی گفت : در ازای هر ۲۰ تا ۵۰ هزار نفر جمعیت  یک مرکز سلامت برای ارائه  خدمات بهداشتی ، مشاوره  تغذیه ای ومشاوره بالینی تاسیس می شود.

 رئیس مرکز توسعه و گسترش وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افزایش سرانه سلامت در مناطق روستایی  افزایش  نیروی انسانی در حوزه سلامت ، توزیع  مکمل های غذایی ویژه مادران باردار، کودکان زیر ۵ سال ، سالمندان و افزایش دارو های توزیعی در مراکز بهداشتی روستایی از اقلام ضروری  به ۴۳۶ قلم  را از مهمترین برنامه های اجرایی در حوزه سلامت روستایی  عنوان کرد.


رئیس مرکز بهداشت هرمزگان  گفت: با تغییرات برنامه  تحول نظام سلامت  ۲۳۷ هزار شهروند حاشیه شهر های هرمزگان زیر پوشش برنامه های خدمات بهداشتی قرار می گیرند.

میرزاده افزود : به ازای هر ۴ هزار نفر جمعیت یک کارشناس مراقبت بهداشت،۶ تا ۱۲ هزار نفر یک پایگاه سلامت و ۲۵ تا ۵۰ هزار نفر یک مرکز سلامت در استان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ض
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.