سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح گردشگری در 10 درصد از جزیره آشوراده

معاون پارلماني و حقوقي سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري گفت: سازمان در توسعه گردشگري جزيره آشوراده در کنار محيط زيست و هماهنگ با آن عمل مي کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران ( مانا) ، اسداله درويش اميري جزيره آشوراده را يک ظرفيت براي استان دانست و تصريح کرد: برخي توهم دارند و فكر مي کنند آشوراده با صنعت گردشگري نابود خواهد شد.

وي ادامه داد : متولي ميراث طبيعي هستيم و پيش از آنکه محيط زيست متولي باشد مسئوليت حمايت از جاذبه هاي طبيعي بر عهده ميراث فرهنگي و گردشگري است از اين رو هيچگاه به نابودي اين مناطق طبيعي گردشگري فکر نمي کنيم.

درويش اميري با بيان اينکه در سه دهه گذشته به ميراث طبيعي کم لطفي شده است ، افزود : در کنار سازمان محيط زيست هستيم نه در مقابل آنها و نبايد دوستدران و کارشناسان محيط زيست نگران اين موضوع باشند.

وي با تاکيد بر اينکه تنها در 10 درصد جزيره آشوراه طرح گردشگري اجرا مي شود، افزود: اگر قرار به ساخت بنايي باشد آن سازه چوبي و تک بنا خواهد بود نه اينکه مانند جزيره کيش برج سازي شود؛ هر مکان ظرفيت خاصي براي گردشگري خواهد شد و قطعا در جزيره آشوراده برج سازي رخ نمي دهد.

معاون پارلماني و حقوقي سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشکري گفت : خودمان را کارشناس محيط زيست مي دانيم و خوب مي دانيم که ميراث طبيعي بايد حفظ شود و براي حفظ جزيره آشوراده و ميانکاله از هيج تلاشي فروگذار نخواهيم کرد.

وي خاطرنشان کرد: احياي صنعت گردشگري و صنايع دستي اقتصاد گلستان را از رکود خارج مي کند و باعث ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي استان مي شود.

درويش اميري با بيان اينکه هيچ منکري بالاتر از بيکاري در جامعه وجود ندارد، افزود: بسياري از خانواده ها اکنون فارغ التحصيلان بيکار دارند از اين رو با احياي صنعت گردشگري مي توان اشتغال پايدار و موقت بسياري ايجاد کرد.

وي ضمن اشاره به اين نکته که بايد بوي نفت از اقتصاد کشور خارج شود، افزود: با توسعه و رونق گردشگري، صنايع دستي و ساخت بسترهاي مناسب براي حضور گردشگر ديگر لازم نيست اقتصاد کشور تنها به فروش نفت متکي باشد.

درويش اميري اضافه کرد: ملت ايران داراي تمدن تاريخي و آثار گران بهايي است که معرفي آن به
ديگر ملل، شرايط حضور گردشگر در کشور را فراهم مي کند.

وي تصريح کرد : در موزه هاي تاريخي هريک از کشورهاي اروپايي، آثار تاريخي  ايران به چشم مي خورد که اين هيبت و عظمت تاريخ کهن ايران را به رخ مي کشد.

معاون پارلماني و حقوقي سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشکري از ثبت 450 اثر ثبت شده در حوزه صنايع دستي خبر داد و گفت: توجه به اين داشته ها و بکارگيري آن در اقتصاد کشور، کمک زيادي به رونق و توسعه خواهد کرد.

وي با اشاره به اينکه در سال 2014 بيش از يک ميليارد و 280 ميليون گردشگر در کشورهاي دنيا جابه جا شده، افزود:  صنعت گردشگري سومين اقتصاد دنيا به شمار مي رود که در سه دهه گذشته روند روبه رشدي را در پيش گرفته است.

وي تصريح کرد: در سال 2013 بر اساس آمار سازمان گردشگري اين رقم به يک ميلياردو 200 ميليون گردشگر رسيده است.

درويش اميري داشتن تنوع فرهنگ، لباس، اقليم، غذا و اقوام در کشور را از جاذبه هاي گردشگري خارجي دانست و گفت: با وجود چنين پتانسيل و ظرفيت هايي چرا نبايد از ظرفيت هاي گردشگري بهره جست.

وي ادامه داد: اين چه ايده نادرستي است که فکر مي کنيم حضور گردشگر خارجي به کشور باعث ايجاد هرج و مرج فرهنگي مي شود؛ به عنوان معاون حقوقي پارلمان به صراحت اعلام مي کنم يک پرونده حقوقي، قضايي و انتظامي تاکنون از گردشگران خارجي در دادسراهاي کشور نداشته ايم ، تاکنون حتي يک گردشگر ناهنجاري و غير قانوني در کشور ايجاد نکرده است.

اجازه دهيم از بستر و شرايط ايجاد شده ما هم براي رونق اقتصاد کشور بهره برده و شرايط مالي مردم تقويت شود.

وي تعامل ايران را با ديگر کشورهاي جهان مناسب ارزيابي کرد و گفت: خوشبختانه با برنامه هايي که دولت تدبيرو اميد اجرا کرده است ارتباط خوبي بين ايران با کشورهاي دنيا به جز چند کشوري که عناد ما را دارند، برقرار شده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.