سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مکان‌های زیارتی/

مسجد شیخ زاید ابوظبی اثری ثبت شده در کتاب گینس + تصاویر

امارات متحده عربی یکی از کشورهایی است که ۷ منطقه امیر نشین دارد و هرچند مساحت زیادی ندارد بسیاری از جاذبه های گردشگری را در خود جای داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ امارات متحده عربی یکی از کشورهایی است که ۷ منطقه امیر نشین دارد و هرچند مساحت زیادی ندارد بسیاری از جاذبه های گردشگری را در خود جای داده است.

در این مسجد بزرگ می توانید بافت ساختاری متفاوتی را ببینید که از طلا و زیور آلات زیادی تزیین شده است. در مسجد شیخ زاید در امارات می توانید بزرگترین فرش را مشاهده کنید که به طور مخصوص به این مکان اختصاص دارد.

در این مکان فرش دست باف وجود دارد که هنرمند بزرگ ایرانی مسئول این فرش بوده و با همکاری ۱۲۰۰ بافنده آن را ساخته است این فرش که بیش تر از هفت هزار متر مربع اندازه و مساحت دارد وزنی بالغ بر ۴۷ تن دارد که معروف ترین دیدنی در این مکان محسوب می شود.
از نظر بزرگترین ها این فرش تنها عنصر بزرگ این مسجد نیست چرا که لوستر موجود در این مسجد نیز در رسته بزرگترین ها محسوب می شود. این لوستر دارای ابعاد ده در ۱۵ متر است و از طرفی با کریستال معروف در این صنعت ساخته شده و در نمونه خود بی نظیر است.
گنبد این مسجد از خارج ۸۵ متر و از داخل ۷۰ متر ارتفاع دارد که هیبت خاصی بدان داده است.

به طور کلی این مسجد در کتاب گینتس در بین لیست رکورد دار ها موجود است.

تعداد گل دسته های این مسجد ۴ تا ذکر کرده اند که شما می توانید از ارتفاع ۱۰۰ متری آن لذت ببرید. در تمامی این ستون ها از ۲۸ نوع سنگ مرمر برای ساختن استفاده کرده اند که بسیار زیباست. سال ۲۰۰۷ میلادی در ماه مبارک رمضان این مسجد بازگشایی شد
جالب است که در امارات حتی نا مسلمان ها هم اجازه ورود به این مسجد را دارند.




انتهای پیام/

منبع:agencytravel.ir
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.