سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمايشگاه هنری در اردوگاه آوارگان سوری

هنرمندان سوری در تلاشند تا از طريق هنر پيغام خود را به گوش جهانيان برسانند.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران به نقل از آرت نت؛ با شدت گرفتن درگيری ها در سوريه از زمستان گذشته تاكنون، محمد العامری كه معلم هنر دبستانی در اين كشور بود به همراه همسر و فرزندش در اردوگاه ٨٣٠٠٠ نفری آوارگان در صحرای اردن زندگی مي كند. 

وی در اين اردوگاه نيز به آموزش هنر مشغول است و در اوقات فراغتش تلاش دارد تا محيط اسفبار اطراف خود را به تصوير بكشد. 


ترديد و انتظار مضمون بيشتر آثار "العماري" است و به گفته وی او تلاش دارد تا انتظار مردم اردوگاه برای بازگشت به كشورشان كه زمانی زيبا و آرام بود، را به همگان نشان دهد. 

با وجود مشكلات بسيار اين هنرمند سوری و دوستانش هنوز به كار خود ادامه مي دهند و با استفاده از هر آنچه كه در اختيار دارند و ايجاد ديوارهايی در كنار چادرها توانسته اند تا به امروز چهار نمايشگاه از آثارشان را در اين اردوگاه برپا كنند. 


"العماري" اميدوار است كه با برگزاری نمايشگاه بين المللی در آينده بتواند پيغام آوارگان اين اردوگاه را به گوش تمامی مردم جهان برساند. او برنامه هايی برای برپايی نمايشگاه در "امان" پايتخت اردن و نيز كاليفرنيا دارد. 

"محمد الحريري" يكی از همكاران العماری نيز هدف خود و دوستانش را تلاش برای ارتقا روحيه زندگی در اردوگاه ،بيان درد و رنج مردم از زندگی كنونیشان و نيز ويرانی و غم ناشی از جنگ در سوريه عنوان كرد. 


انتهای پیام/

برچسب ها: العامری ، نقاش ، هنرمند ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.