سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجهیزات آزمایشگاهی شناسنامه دار شود

عضو شورایعالی نظام پزشکی با اشاره به اینکه تجهیزات آزمایشگاهی بروز است اما وابستگی داریم، ابراز داشت: باید تجهیزات شناسنامه دار شده و براساس اصول؛ دانش فنی و قیمت مصرفی ساماندهی شود.

دکتر محمد صاحب الزمانی عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در تجهیزات و مواد اولیه وابستگی داریم و نوسات ارزی نیز تست‌های آزمایشگاهی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه از زمان اجرایی شدن طرح تحول میزان مراجعات به بیمارستانهای دولتی 8 برابر شده، ادامه داد: با افزایش بار مراجعات پرسنل همان عدد ثابت گذشته را می‌گیرند در حالی که با چنین حجم کاری انتظار می‌رود حق الزحمه عادلانه‌ای به آنها تعلق گیرد.

وی با اشاره به اینکه با افزایش حجم کاری در طرح تحول، نیازمند نیروی بیشتری هستیم، گفت: باید مجوز استخدام بگیریم تا خیلی از مراکز بهداشتی و درمانی که دارای آزمایشگاه هستند اما کارشناس مربوطه را ندارند بتوانند به ارائه خدمات بپردازند.

صاحب الزمانی تصریح کرد: باید گروههای کاری در شورایعالی نظام پزشکی تشکیل شود تا مشکلات دانشجویان و فارغ التحصیلان حرفه پزشکی مورد بررسی قرار گرفته؛ بصورت طرح تدوین و به وزارت بهداشت برای اجرایی شدن ارسال شود.

عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه باید تحقیقات میدانی انجام دهیم تا مشکلات مرتفع شود، یاد آور شد: باید در ارتقای بهره وری گروههای پزشکی ؛همکاران آزمایشگاهی مورد توجه قرار گرفته و سختی کار آنها نیز لحاظ شود.




انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.