سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انواری در نشست خبری مطرح کرد:

پرداخت عیدی مددجویان تا هفته‌ آینده/ اختلاس میلیاردی در کمیته امداد توسیرکان

سرپرست کمیته امداد با تایید اختلاس میلیاردی کمیته امداد توسیرکان گفت: عیدی مددجویان کمیته امداد تا هفته‌ آینده پرداخت می‌شود.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) در نشست خبری امروز سه شنبه با اشاره به اینکه چهاردهم اسفند ماه سالگرد تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) است، اظهارکرد: 35 سال از فعالیت کمیته امداد در کشور می‌گذرد و شاهد آثار و برکات این نهاد مقدس در صحنه رسیدگی به امور محرومان و نیازمندان هستیم.

وی ادامه داد: فعالیت کمیته امداد در سه بخش محرومان، نیازمندان و مددجویان است و سرمایه گذاری در شناخت و شکوفایی و به کارگیری استعداد‌ها در حوزه دانش آموزی و دانشجویان و زنان سرپرست خانوار از جمله فعالیت‌های این مجموعه است.

 سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: سال 93 حدود 70 هزار خانواده وارد اشتغال شدند که بسته به نوع کارشان 6 ماه تا 2 سال خودکفا شده و از چرخه‌ حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند.

وی تصریح کرد: از حوزه توانمند سازی سالیانه حدود 3 تا چهار میلیون نفر به کمیته امام خمینی(ره) مراجعه و خدمات موردی دریافت می‌کنند.

انواری با اشاره به اینکه سال 92 ، 100 هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد ایجاد شده بود، تصریح کرد: سال 93 ، 70 هزار فرصت شغلی ایجاد شده که پیش بینی می‌شود تا پایان سال به 100 هزار فرصت شغلی برسد.

سرپرست کمیته امداد، گفت: در ابتدای سال شورای اشتغال مصوبه‌ای را به تصویب رساند که 2 هزار میلیارد تومان از منابع بانک‌ها به صورت قرض‌الحسنه در بخش اشتغال در اختیار مجموعه امداد قرار گیرد که از این رقم، بانک مرکزی یک هزار میلیارد تومان جهت پرداخت به بانک‌های عامل ابلاغ کرد و در نهایت از این یک هزار میلیارد تومان ابلاغ شده 75 درصد به مجموعه امداد پرداخت شده است. 

وی بیان کرد: تسهیلاتی که کمیته امداد برای اشتغال زایی در نظر گرفته بود، سال گذشته 15 میلیون تومان بوده که امسال در نظر داریم این رقم را به 20 تا 25 میلیون تومان افزایش دهیم که هنوز ابلاغ نشده است.

انواری با اشاره به اختلاس میلیاردی در کمیته امداد توسیرکان، افزود: هفته گذشته یکی از معاونت‌های استان‌ها اختلاسی را به مبلغ  یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعلام کرد که با عوامل تحریک کننده بیرونی انجام شده بود و در حد کارشناسی بود که در حال حاضر پرونده آن از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است.

سرپرست کمیته امداد در پایان با اشاره به عیدی و مستمری مددجویان تصریح کرد: عیدی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، هفته آینده با مستمری آن‌ها به حسابشان واریز می‌شود که رقم آن بین 50 تا 100 هزار تومان بوده و به تعداد اعضای خانواده بستگی دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کمیته ، امداد ، عیدی ، مددجویان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.