سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفتگوی باشگاه خبرنگاران با پیشکسوت‌ترین و جوان‌ترین بازیگران نمایش «غبار»؛

«آتش تقی پور»: نمایشنامه نویس خوب برای نگارش آثار مذهبی کم داریم/ «حسین کشفی اصل»: آثار مذهبی حمایت نمی‌شوند

«آتش تقی پور» بازیگر نمایش «غبار» گفت: نویسندگان عرصه تئاتر همچون «حمید رضا نعیمی» می‌توانند اثر فاخر تولید کنند.

به گزارش خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران؛ نمایش "غبار" به کارگردانی "محمدرضا مداحیان" و نویسندگی "انوش معظمی" هر شب با استقبال بسیاری از مخاطبان در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.

بنابر این گزارش با پیشکسوت‌ترین و جوان‌ترین بازیگر این نمایش به گفتگو  نشستیم که در ادامه می‌خوانید.

"آتش تقی پور" بازیگر نمایش "غبار" در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به نقشش عنوان کرد: نمایش"غبار" جنبه‌ی آیینی و مذهبی دارد،من در این نمایش دو نقش ایفا  می‌کنم و خوشبختانه مورد استقبال بسیاری از مردم واقع شده است.

وی ادامه داد: نمایش "اندر حکایت بلدیه" آخرین کاری بود که من در تابستان سال 93 اجرا کردم؛ همچنین آثار مذهبی متعددی نیز در طول سالهای بازیگری‌ام در عرصه‌های مختلف تئاتر، سینما و تلویزیون بازی کردم.

تقی پور در خصوص کیفیت آثار مذهبی در طول چند سال گذشته تصریح کرد: ما در وهله اول متن خوب کم داریم اما به تازگی خبری مبنی بر اینکه قرار است محمد رضا نعیمی نمایشنامه‌ای در مورد حضرت علی(ع) بنویسد به گوشم رسید و از این بابت خوشحال شدم.

وی افزود: تعداد محدودی نویسنده‌ی خوب چون حمیدرضا نعیمی درعرصه‌ی تئاتر و نویسندگی فعالیت می‌کنند و آنها می‌توانند نمایشنامه‌ های خوبی در ژانر مذهبی بنویسند.

تقی پور بیان کرد: البته مشکل تنها نمایشنامه‌ی مذهبی نیست بلکه ما به طور کل درتئاتر متن خوب نداریم.

وی گفت: مردم از نمایش و کار خوب استقبال می‌کنند و آثار مذهبی یا آثار دیگر برایشان فرقی نمی‌کند و فقط کار خوب را تماشا می‌کنند.

"حسین کشفی اصل" بازیگر نقش میرزا در نمایش غبار به خبرنگار ما گفت: من نقش پسر جوانی را بازی می‌کنم که هدفش دفاع از میهن  و مردمش است و پدرش هر کاری می‌کند تا پسرش برای تحصیل به خارج کشور برود اما در نهایت پسرش به جبهه می رود و در پایان نمایش به شهادت می‌رسد.

وی افزود: من ده سال پیش در نمایش "آوا" به کارگردانی خودم در کار مذهبی بازی کردم و بعد از چند سال دوباره وارد این عرصه شدم.

کشفی اصل تصریح کرد: خوشبختانه از نمایش غبار استقبال بسیاری شده حتی برخی تماشاگران در بیرون سالن می‌مانند و نمی‌تواند به دلیل ازدحام جمعیت به داخل سالن بیایند.

وی بیان کرد: این نمایش در ایام فاطمیه به روی صحنه می رود و تماشاگر حس وحال عجیبی در بین کار پیدا می‌کند در واقع مخاطب ارتباط خوبی با کار برقرار کرده است.

کشفی با اشاره به اوضاع تئاتر و نمایش‌های مذهبی عنوان کرد: اوضاع تئاتر اصلاً خوب نیست و حتی مراکز هنرهای نمایش یک قدم برای کارمذهبی برنداشته و اکنون نمایش "غبار" بدون هیچ پشتوانه‌‌ی دولتی بر روی صحنه است.

وی مرکز هنرهای نمایشی را تنها نظاره گر خواند و اظهار داشت: مسائل مالی در تئاتر باعث شده به عقب برگردیم و نتوانیم در این چند سال پیشرفت کنیم.

کشفی خاطر نشان کرد: باید برای اثار فاخر مذهبی سرمایه گذاری کنند اما متأسفانه با وجود استقبال مردم از این نوع آثار حمایت‌ها محدود است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.