سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صفحات اجتماعی روزنامه‌ها در قاب باشگاه خبرنگاران؛

از اختصاص 60 میلیارد تومان برای مقابله با گرد و غبار و حفاظت تالاب‌ها تا انتقاد از کم کاری بیمه‌های تکمیلی

در صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور موضوع‌های اختصاص 60 میلیارد تومان برای مقابله با گرد و غبار و حفاظت از تالاب‌ها و سودجویی‌ مالی متخصصان زنان پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگارانروزنامه وطن امروز، جام جم، آرمان، ایران و مردم سالاری در صفحات اجتماعی امروز خود به مطالبی همچون کاهش اجباری اسید‌های چرب در روغن‌های خوراکی، ابهام در هزینه‌های سفر اجلاس پکن + 20، بی سواد‌ها محروم از گواهینامه و پروانه کسب و... اشاره کردند که در ادامه نگاهی خواهیم داشت.

روزنامه وطن امروز:

افزایش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی به ویژه گسترش اعتیاد به مواد مخدر در جامعه امروز به ویژه میان جوانان از مهمترین دغدغه‌های مسئولان است و این در حالی است که اطلاعات دقیقی برای آشنایی با عوارض سوء مصرف مواد مخدر میان مردم و مدیران وجود ندارد، حال آنکه اطلاع رسانی و ارائه آموزش‌های پیشگیرانه از مهمترین راه‌کارهای اساسی برای مقابله با آسیب‌های اعتیاد به مواد مخدر است.

روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع مدیران، ابعاد فاجعه بار مواد مخدر را نمی‌شناسند، می پردازد.

در این گزارش آمده است، اعتیاد یکی از معضلات اساسی کشور است که نه عموم جامعه از عوارض سوء مصرف آن آگاه هستند نه مدیران. اعتیاد آثار سوء در ابعاد گوناگون، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارد.

در ادامه نیز موضوع‌های آثار مخرب مواد مخدر از ابعاد اجتماعی در جامعه، ناآگاهی عموم جامعه از عوارض سوء مصرف مواد مخدر، حضور یک میلیون و 300 هزار معتاد در کشور، درگیر بودن 5 تا 6 میلیون تن در موضوع اعتیاد و... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه وطن امروز درصفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های انتقاد از کم کاری بیمه‌های تکمیلی، سوجویی مالی متخصصان زنان و ابهام در هزینه‌های سفر به اجلاس پکن + 20 می‌پردازد.

روزنامه ایران

*اختصاص 60 میلیارد تومان برای مقابله با گرد و غبار و حفاظت از تالاب‌ها

روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع اختصاص 60 میلیارد تومان برای مقابله با گرد و غبار و حفاظت از تالاب‌ها می‌پردازد.

افزایش آلاینده‌های محیط زیست، افزایش آلاینده‌های هوا و انتشار ریزگردها و گرد و غبار در استان‌های کشور، مرگ تدریجی تالاب‌ها، جنگل‌ها، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و... نبود زمین حاصلخیز و مناسب کشاورزی، افزایش خشکسالی در استان‌های کشور از مهمترین دغدغه‌های مسئولان و شهروندان در سراسر کشور است.

روزنامه ایران در این باره آورده است: بودجه 60 میلیارد تومانی برای مقابله با روند فزاینده و پدیده‌هایی مانند گرد و غبار و خشکسالی، حفاظت از تالاب‌ها و دریاچه‌های کشور، احیا و پایش آن به سازمان محیط زیست اختصاص داده شده است.

در ادامه نیز موضوع‌های موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اختصاص 60 میلیارد تومان برای پیشگیری و مقابله با گرد و غبار و حفاظت از تالاب‌ها و دریاچه‌های کشور بخش هزینه‌ای لایحه بودجه 94 با جزو دو بند و تبصره 19 بودجه اختصاصی نهادهای مردمی برای فرهنگسازی و توانمندسازی جوامع بومی و... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های واکنش ابتکار به انیمیشن افسران جوان، رئیس سازمان میراث فرهنگی به برلین رفت، کاهش اجباری اسید‌های چرب در روغن‌های خوراکی و افزایش 4 برابری سرانه بیمه روستایی می‌پردازد.
 
روزنامه جام جم

* همایش‌های ناموفق با موضوع موفقیت

روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع همایش‌های نا موفق با موضوع موفقیت می‌پردازد.

در این گزارش آمده است؛ همایش‌هایی با عنوان راه‌های رسیدن به موفقیت و شادکامی برگزار می‌شود. این در حالی است که مسئولان اجرایی این همایش‌ها برای برگزاری و شرکت علاقه مندان به این همایش‌ها، از آن‌ها ده هزار تومان دریافت می‌کنند.

این همایش‌ها با حضور حداقل 100 تن که دو برابر آن‌ها را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، برگزار می‌شود.

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های همایش‌های راه‌های رسیدن به موفقیت و شادکامی، حضور سخنران‌های مختلف در همایش‌های راه‌های رسیدن به موفقیت و شادکامی، تقویت اعتماد به نفس، گسترش همایش‌های موفقیت، راه جدید کاسبی و... صورت می‌گیرد.

روزنامه آرمان
*زندگی بدون مین، رویای مرزنشینان

روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع زندگی بدون مین، رویای مرزنشینان می‌پردازد.

در این گزارش آمده است عصر روز یکشنبه بر اثر انفجار مین 5دانش آموز عشایری ایلام دچار سوختگی و آسیب دیدگی جدی شدند این انفجار در منطقه عشایری کنجا پنجم از توابع شهرستان مرزی مهران در جنوب غربی استان ایلام اتفاق افتاد و بر اثر آن 5دانش آموز عشایری مجروح شدند.

در ادامه نیز موضوع‌های وجود 430 کیلومتر مرز مشترک استان ایلام و عراق،‌وجود یک میلیون و 700هزار هکتار اراضی آلوده به مین و مواد منفجره،‌مرگ عده‌ای از هموطنان هر سال در اراضی آلوده به مین ومواد منفجره، مرگ سالانه بیش از 15تا20هزار تن بر اثر وجود مین، وجود اراضی آلوده به مین و مواد منفجره دراستان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، آذربایجان غربی و .. بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های ضعف قانون و نبود آموزش،‌تدریس زبان کردی در دانشگاه آزاد سنندج و بی سوادها محروم از گواهینامه و پروانه کسب می‌پردازد.

روزنامه مردم سالاری

*دو سوم بیسوادان در کشور زنان هستند

روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع دو سوم بی سوادان در کشور زنان هستند می‌پردازد

این روزنامه درا ین باره آورده است دو سوم بی سوادان در کشور زنان هستند و آموزش اولیای بی سواد دانش آموزان مهمترین فعالیت سازمان نهضت سواد آموزی در سال 93 است.

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های آسیب دیدگی، آسیب پذیری و آسیب رسانی بی سوادی زنان تاثیر بی سوادی بر گسترش سرطان به دلیل وجود 95 درصد عامل مرتبط با سرطان در سبک زندگی و بی سوادی، وجود 940هزار ولی دانش آموز زیر 50سال، ثبت نام 10میلیون تن در دوره‌های نهضت سواد آموزی و... صورت می‌گیرد.

همچنین روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع پاسخ به ابهامات درباره جریمه غیبت سربازی می‌پردازد.

انتهای پیام/
برچسب ها: روزنامه ، صفحات ، اجتماعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.