سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران:

کاهش شکاف میان کشورهای توسعه یافته با افزایش سطح بهره‌وری ممکن است

طباطبایی گفت: کشورهای توسعه نیافته می‌توانند با افزایش سطح نیروی انسانی خود شکاف میان خود و کشورهای توسعه یافته را به حداقل ممکن برسانند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، رویا طباطبایی یزدی رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران در نهمین کنفرانس ملی کیفیت و بهره‌وری اظهار داشت: انجمن صنعت برق در حوزه بهره‌وری تنها به دلیل نگاه تخصصی آنها به این معقوله بهره‌وری است که این خود می‌تواند الگویی برای سایر بخش‌ها باشد. 
 
وی افزود: بهره‌وری و کیفیت جزء مولفه‌هایی هستند که ارتباط جدی باهم دارند و کیفیت تأثیر بسزایی در بهره‌وری دارد.  
 
طباطبایی رقابت‌پذیری را نیز مولفه دیگری از بهره‌وری دانست و ادامه داد: هرچه رقابت‌پذیری و نوآوری که از مولفه‌های مهم بهره‌وری است بیشتر باشد کیفیت ارتقا می‌یابد که در نتیجه افزایش بهره‌وری را نیز در پی خواهد داشت.  

وی در خصوص تفاوت سطح بهره‌وری و رشد بهره‌وری اظهار داشت: سطح و رشد بهره‌وری دومقوله کاملا متفاوت هستند و کشورها به واسطه پیشرفت و افزایش کیفیت و تولیدات خود می‌توانند بهره‌وری را نیز افزایش دهند.  
 
طباطبایی در ادامه تصریح کرد: بهره‌وری مقوله‌ای است که باید بومی باشد و به عواملی همچون سرمایه انسانی توجه بسیاری شود.  

طباطبایی در پایان اظهار داشت: کشورها به واسطه افزایش سطح بهره‌وری خود می‌توانند به توسعه یافتگی خود کمک کنند و با بهبود وضعیت سرمایه‌گذاری و نیروی انسانی خود شکاف موجود میان خود و کشورهای توسعه یافته را به حداقل ممکن برسانند زیرا اگر کشوری به بحث سرمایه انسانی توجه ویژه‌ای نداشته باشد و برای بهبود و شرایط  آن تلاش خاصی نداشته باشد مطمئنا به بهره‌وری دست نخواهد یافت.  

انتهای پیام/
برچسب ها: تفاوت ، کیفیت ، ارتقا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.