سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان عنوان کرد:

رنگ و بویی حماسی در مسیر تربیتی/اجرای طرح همکلاسی آسمانی و لشگر فرشتگان در اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: مسیر تربیتی باید رنگ و بویی حماسی به خود بگیرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در دومین دوره آموزشی ـ تشکیلاتی فانوس و راه 2 در جمع مربیان سراسر کشور اظهار کرد: تربیت حماسی موضوعی است که شاید کمتر در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به آن پرداخته شده  و این موضوعی است که باید مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

وی افزود: افرادی که منفعل، مصلحت اندیش، منزوی و دنیا زده هستند، گرفتار هدف‌های شخصی شده، فاقد آرمان‌های بزرگ اجتماعی بوده و راضی به وضع موجود هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه مسیر تربیتی، رنگ و بویی حماسی به خود بگیرد، گفت: اگر یک مربی دل صاف، باطن زلال و روح شجاعت طلبی داشته باشد، بی‌شک این روحیات ناخودآگاه در فطرت دانش‌آموز ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به این نکته که حماسه عاشورایی عصر ما همان هشت سال دفاع مقدس است و کیمیای دفاع مقدس از مس وجود انسان طلا می‌سازد، افزود: کاش با چشمان شهدا، خدا را ببینیم و آنگاه است که وجود اقدس الهی، مرگ و دنیا را به گونه‌ای دیگر خواهیم دید.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری تصریح کرد: در حال حاضر طرح همکلاسی آسمانی و لشگر فرشتگان، کار بسیار ارزنده‌ای است که در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در حال انجام است و توصیه‌ام به مربیان این است که در ابتدای امر، خود را از متون و مباحث حماسی بهره‌مند سازند و بعد دست دانش‌آموزان را در این مسیر بگیرید.

 وی ادامه داد: ما اکنون در عرصه‌ای قرارگرفته‌ایم که کتاب مظلوم واقع شده است و انجمن اسلامی یعنی کتابخانه در مدارس؛ که انجمن اسلامی در این زمینه نیز شروع بسیار خوبی داشته است؛ کتاب "من زنده ام" به قلم یکی از اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برای کار انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در زمینه کتابخوانی آغازی بسیار پراهمیت بود.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در پایان گفت: به امید آنکه هر انجمن اسلامی در هر مدرسه نقش کتابیاری و سیر کتابخوانی را دنبال کند و بچه‌های انجمن اسلامی نه تنها کتاب را به دست دانش‌آموزان برسانند بلکه کتاب‌های خوب را به دانش‌آموزان معرفی کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حماسی ، تربیت ، رنگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.