سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

ایجاد مجموعه حیات وحش با منظر هوایی درتفرجگاه عینالی تبریز

مدیر عامل سازمان با بیان اینکه تفرجگاه عینالی می تواند به یکی از پایگاههای گردشگری طبیعی (اکوتوریسم) استان تبدیل شود، گفت: تفرجگاه عینالی از استعدادهاي فرواني برخوردار است و مناطق بکر و طبيعي مستعدي نيز جهت ایجاد پارک های حیات وحش، باغ پرندگان، برکه و پرورش آبزیان دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز،برزگر جلالی افزود: ویژگی‌های جامعه صنعتی سبب شده است بسیاری از مردم به سوی تفرجگاه‌های طبیعی و دور از شهرها روی آورند. وجود ارتفاعات، دره ها با خصوصیات توپوگرافی خاص کوهستان عینالی، بستر مناسب برای ایجاد زیستگاه های متنوع حیات وحش و اجتماعات گیاهی و جانوری را دارا می باشد و با مطالعات جامع در این زمینه می توان علاوه بر حفظ گونه های گیاهی و مرتعی و توسعه حیات وحش به رونق گردشگری در این منطقه نیز افزود .

برزگر جلالی گفت: ایجاد مجموعه حیات وحش علاوه بر افزودن جذابیت تفرجگاه عینالی موجب می شود شهروندان عزیز با کمترین هزینه و پیمودن کمترین مسافت به تماشای حیات وحش طبیعی و سپری نمودن اوقات فراغت بپردازند. مکانی که برای اجرای فاز اول این طرح در نظر گرفته شده در مسیر حرکت تله کابین می باشد. همشهریان و میهمانان عزیز خواهند توانست با انتخاب مسیر هوایی این مجموعه زیبا را از داخل تله کابین مشاهد نمایند.

وی ضمن تشکر از همکاری های مدیرکل و کارشناسان اداره کل محیط زیست استان آذربایجان شرقی افزود: چندین جلسه برای بررسی طرح ایجاد مجموعه حیات وحش با مدیرکل، معاونین و کارشناسان محترم اداره کل محیط زیست استان برگزار گردیده و بازدیدهای میدانی از منطقه، همچنین بازدید از سایت های مشابه در استان بعمل آمده است. خوشبختانه کلیات طرح مورد تأیید قرار گرفته و مقرر شده در زمینه مطالعه، مشاوره و تسهیل امور اداری برای دریافت مجوزهای لازم با این سازمان مساعدت و همکاری لازم را به عمل آورند.
 
انتهای پیام/ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.