سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام صادقی مطرح کرد؛

استقبال چشمگیر کارکنان قوه قضاییه از مسابقات قرآنی

معاونت فرهنگی قوه قضاییه گفت: استقبال از مسابقات قرآنی امسال بیشتر از سال پیش بود و حدود 8 هزار نفر در مسابقات شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، معاون فرهنگی قوه قضاییه در مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی کارکنان قوه قضاییه با اشاره به حضور 8 هزار نفر در این مسابقات گفت: در بهار امسال مسابقات مرحله اول با حضور 6 هزار 922 نفر از شهرستان، 720 نفر از سازمان‌ها و 162 نفر از ستادها برگزار شد و مراحل بعدی در تابستان و پاییز برگزار گشت و امروز مراسم تقدیر از برگزیدگان برتر مسابقات هستیم.

وی با اشاره به این که 38 درصد از شرکت کنندگان خانم‌ها بودند گفت: این موضوع یکی از مسائلی است که امسال محقق شده است و خانم‌ها برای اولین بار است که در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

حجت الاسلام هادی صادقی افزود: 167 نفر به دور نهایی این مسابقات راه پیدا کردند که 103 برادر و 164 خواهر بودند؛ در شرایط برتر به ترتیب 92 نفر از استان‌ها 53 نفر از سازمان‌ها و 21 نفر از حوزه ستادی بودند که در این میان سازمان پزشکی قانونی با 9 نفر سازمان بازرسی کل 7 نفر، سازمان قضایی نیروهای مسلح 9 نفر سازمان زندان‌ها 20 نفر و سازمان ثبت 7 نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

معاونت فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به این که این معاوت تنها به برگزاری مسابقات قرآنی اکتفا نکرده است، گفت: برنامه بعدی بردن قرآن به میان خانواده‌های کارکنان است و در سال آتی مسابقاتی برای خانواده‌ها خواهیم داشت و هدف ما از این گونه برنامه‌ها این است که انسان با قرآن محشور شود و سعی کند به اخلاق قرآنی مزین گردد، زیرا قرآن برای درس و فهم آمده است.

صادقی گفت: برای دست یافتن به حقایق قرآنی باید طبق گفته قرآن از مسیری حرکت کرد که متناسب با قرآن باشد؛ بزرگان آموخته‌اند که این مسیر توجه، تذکر، تقوا و پرهیزگاری است تا دریچه‌های معانی بر روی اهل تقوا پوشیده شود.

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: قرآن تنها توجه و تذکر و تعقل نیست بلکه باید از این موضوعات راهی آغاز کرد و به سوی حقیقت ام‌الکتابی آن رفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توجه به قرآن بسیار سازنده است و تذکر مفاهیم آن و انس با قرآن بسیار سازنده بوده و سلوک معنوی را فراهم می‌کند و اگر آموختن قرآن با توجه و انس باشد خداوند الهاماتش به سمت ما می‌فرستد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.